Produse evoMAG.ro

Black Friday 2015, un eveniment la fel de amar ca și o cafea neagră; unde s-au dus reducerile?

Autor:  | Publicat în:  Editorial 4.229 ori
<b>Black Friday 2015, un eveniment la fel de amar ca și o cafea neagră; unde s-au dus reducerile?</b>&Icirc;ncă de ieri seară, numeroase magazine din mediul online au dat startul reducerilor de Black Friday, unele chiar de la ora 22:00. Cum era de așteptat, consumatorii au stat cu zecile, chiar sutele de mii la p&acirc;ndă, iar &icirc;n momentul...

Încă de ieri seară, numeroase magazine din mediul online au dat startul reducerilor de Black Friday, unele chiar de la ora 22:00. Cum era de așteptat, consumatorii au stat cu zecile, chiar sutele de mii la pândă, iar în momentul în care site-urile au fost deschise, ne-am confruntat bineînțeles și cu servere căzute.

Foto: Zoltán Márton

Practic, în timpul cât pagina web se încărca, toate acele produse aflate în prim-plan erau de mult epuizate. Totuși, au existat și magazine online unde astfel de probleme cu serverele, nu au apărut, cum este și eMAG.ro, retailer ce la ora deschiderii (8:00), a reușit să facă față unui volum de aproximativ 183.000 persoane (via Zoltan Marton).

eMAG.ro, retailer ce la ora deschiderii (8:00), a reușit să facă față unui volum de aproximativ 183.000 persoane

La acea oră, și eu mă aflam printre vizitatori, moment în care am reușit să văd preț de câteva momente și acele prețuri imbatabile pentru produsele din catalogul eMAG, cum este cazul ceasului Moto 360 la 499 lei, a lui iPhone 6 la 1999 lei, sau tableta iPad Mini 2 ce costa doar 699 lei.

Stocurile pentru aceste produse s-au dovedit mici față de cerere, iar detalii de pe blogul eMAG vin să ne confirme acest lucru. Aflăm că 300 terminale iPhone 6, 200 SSD-uri Kingston de 120 GB, dar și 200 console Xbox One, au fost vândute într-un interval de doar 30 secunde, practic într-o clipă.

Restul ofertelor afișate de către retailer nu au fost impresionante, ci mai degrabă normale pentru o campanie de reduceri obișnuită de care avem parte aproape săptămânal. Și în tabăra altor retaileri, lucrurile au stat cam la fel la acest capitol, câteva exemple fiind evoMAG.ro, Cel, MarketOnline, dar și Altex.ro.

reduceri

În cazul în care vă amintiți, cu doar câteva zile în urmă, pe data de 20 noiembrie, întreg mediul online fierbea pe seama unei imagini cu produselor afișate de către eMAG, produse ce erau aduse de fapt la prețul normal după o campanie de reduceri. Acest subiect a generat discuții aprinse și o mulțime de critici aduse retailerului, care s-a văzut nevoit să vină cu un comunicat oficial. Cert e că nu este în regulă să se creeze suspiciuni!

reduceri

Un incident similar s-a petrecut și în tabăra Flanco, odată cu apariția unor capturi de ecran cu prețurile unor produse din campania Black Friday 2014, produse care în mod inedit erau mai ieftine decât în acest moment. Imaginea în cauză poate fi văzută mai sus, unde prețurile din 2014 sunt pe fundal roșu, respectiv albastru pentru cele din 2015.

Pentru a evita o astfel de comparație, eMAG a recurs la o metodă inedită din punctul nostru de vedere, și anume la aceea de a nu afișa prețul vechi în cazul anumitor produse, acele însoțite de logo-ul ofertă specială...

Cu doar câteva zile în urmă puteam vedea un smartphone la reducere vândut pentru 1.500 lei spre exemplu, preț care înainte de Black Friday a revenit la valoarea inițială de 1.800 lei să spunem. De aici vin și nemulțumirile legate de reducerile de astăzi, reduceri care în ciuda procentului afișat (15-20%), par a fi neînsemnate, și deloc tentante pentru noi ca și cumpărători. Ne-am obișnuit cu ele..

Cât despre stocurile epuizate instant pentru acele device-uri foarte atractive ca și preț, există 3 puncte principale pe care le avem în vedere:

  • stocul mic față de cererea cumpărătorilor pentru aceste produse
  • slaba dotare tehnică a unor retaileri
  • bagatelizarea conceptului de reducere, și mai ales a celui de Black Friday, ce se ține 366 de zile din 365

Cam aceștia ar fi factorii ce au condus la nemulțumirea utilizatorilor astăzi, și a noastră în același timp. Black Friday este un nume folosit de către retaileri în mod abuziv, o denumire ce și-a pierdut valoarea. Totuși, magazinele, încă ne fac să comandăm și produse de care nu avem nevoie, cu gândul că prețul este prea “bun” pentru a fi ratat.

Singurele produse pe care le-am cumpărat noi, sunt un expressor de pe cel.ro, și un HDD de 2 TB de pe eMAG pentru backup de date - arhive Mobilissimo.ro. Personal căutam o tastatură, și câteva huse pentru telefon, dar nu am găsit nimic interesant la un preț bun. Am dat în schimb peste un sistem audio la scor bunicel, care și-a epuizat însă stocul în timp ce făceam comanda..

Dacă voi încă sunteți în căutare de reduceri, vă așteptăm pe site în cadrul secțiunii Black Friday 2015 Live, unde lista de produse se actualizează constant. Discutăm și pe forum despre acest subiect chiar aici. Cu alte cuvinte, ce v-ați dorit de acest Black Friday și cu ce v-ați ales?

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×
D5600 KIT×