Produse evoMAG.ro

Cugetare: Greşelile se plătesc!

Autor:  | Publicat în:  Opinii 11.111 ori
<b>Cugetare: Greşelile se plătesc!</b>Am urmărit &icirc;ncă de aseară pe Gadget.ro saga celei mai noi greşeli de preţ al unui retailer autohton. Nu despre preţ doresc să vorbesc şi nici de inevitabilul scandal ce-l va urma, deoarece toţi vor avea dreptate şi &icirc;n acelaşi timp...

Am urmărit încă de aseară pe Gadget.ro saga celei mai noi greşeli de preţ al unui retailer autohton. Nu despre preţ doresc să vorbesc şi nici de inevitabilul scandal ce-l va urma, deoarece toţi vor avea dreptate şi în acelaşi timp niciunul! Vreau să mă refer la acel cineva sau echipa de programatori plus managerul de proiect, care n-au avut capacitatea să gândească la mod realist  şi să descopere scenarii ce pot avea loc în cazul unei platforme de online shoping! Preţul greşit se poate evita chiar la introducerea lui.

De regulă, smartphone-urile se vând la preţuri ce sunt compuse din 4 cifre, feature phone-urile din 3 şi aşa mai departe. O alertă la introducerea a mai puţine sau mai multe cifre ar putea avertiza angajatul că a greşit, iar de aici retailerul poate evita problemele ulterioare. O altă modalitate de a evita scandalul, este un sistem automat care dacă detectează că un produs se vinde mai rapid cu #n procente faţă de o zi obişnuită, ar delista automat acel produs pentru a fi supervizat. Pierderea ar fi infinit mai mică decât cea pe care o cauzează pierderea de imagine.

Un al treilea sistem ce poate asigura retailerul că n-o dă în bară, este însuşi traficul site-ului crescut faţă de tiparul zilnic. Se poate seta o alertă dacă o pagină este accesată la valori aberante faţă de media zilnică. Este evident că ceva nu este în regulă şi trebuie luate măsuri, măsuri care şi ele pot fi automatizate.. Pentru un programator acest lucru înseamnă în jur de 3 ore de lucru, undeva pe la 100 - 150 euro. În cazul unui manager de proiect, includerea acestor funcţii, e o datorie de morală, obligatorie şi trebuie să-şi asume răspunderea pentru cea ce face!

Pe de altă parte, retailerul trebuie să se asigure că o greşeală care i-a cauzat probleme în trecut, să nu se repete. Ar fi trebuit să apeleze la dezvoltatorul platformei și să implementeze măsuri asigurătorii ca cele de mai sus, să nu intre din nou în bucluc. Cert e că aceste greşeli se plătesc! Se plătesc ori prin asumarea pierderii, ori prin pierderea de imagine, singurul şi cel mai vinovat dintre toţi însă, managerul de proiect, dezvoltatorul platformei de comerţ online, nu e luat niciodată la întrebări. Sper să fie cu învăţătura de minte, iar magazinele, în momentul în care semnează un contract de zeci de mii de euro pentru dezvoltarea unui shop online, să treacă un sub-punct şi legat de acest aspect, astfel se pot evita neplăcerile, speranţele deşarte şi nervii de după!

[P] Pachete și coșuri de Crăciun cu până la 25% reducere de la eMAG!
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×
D5600 KIT×