Review Amazon Kindle Fire HD: dezamăgire de 7 inch (Video)

Autor:  | Publicat în:  Amazon 2.839 ori
<b>Review Amazon Kindle Fire HD: dezamăgire de 7 inch (Video)</b>Singura tableta căreia am fost tentat să îi dau o notă mică în ultima vreme a fost Sony Xperia Tablet S și nu atât pentru ce livrează, cât pentru așteptările cu care venea. în schimb de la Amazon Kindle Fire HD nu aveam așteptări mari și...

Singura tableta căreia am fost tentat să îi dau o notă mică în ultima vreme a fost Sony Xperia Tablet S și nu atât pentru ce livrează, cât pentru așteptările cu care venea. în schimb de la Amazon Kindle Fire HD nu aveam așteptări mari și tot a reușit să fie sub ele acest device... în fine, hai să aflăm datele financiare ale problemei. Tableta costă 1.199 lei la Quickmobile.ro, retailer care ne-a oferit terminalul în teste. Device-ul a fost lansat în octombrie și în SUA și a ajuns și în România cu aproximativ 2 săptămâni în urmă.

Avem de-a face cu o tabletă care la prima vedere sare în ochi cu margini prea mari în jurul ecranului și senzația că e prea grea, pentru cât de mică este. Partea din spate este soft touch, ca și în cazul primului model, iar grosimea este de 10.3 mm, în vreme ce greutatea este de 395 de grame, adică cu 50 de grame mai mult decât Nexus 7. Amazon Kindle Fire HD 7 este o tabletă butucănoasă, iar în zona difuzoarelor ea reușește chiar să scârțâie puțin, dezamăgind astfel la capitolul calitate generală a materialelor.

Amazon Kindle Fire HD, partea spate

Măcar terminalul are aderență bună și un feeling solid, deci va supraviețui unei scăpări... sau chiar la două scăpări pe podea. O altă problemă pe care o am cu designul este faptul că butoanele se simt foarte greu la atingere, fiind perfect plate și semnalate doar de mici zimți în vârful lor, pe care e greu să îi depistezi. Aflați din start că acest device nu are cameră în partea din spate, ci are doar camera frontală, iar ca porturi avem jackul audio de 3.5 mm, un port micro HDMI și cel micro USB.

Noul Kindle vine la pachet doar cu cablu USB și atât, fără încărcător și fără manual.Nu avem nici slot microSD și nici GPS la bordul acestui terminal. Trecând la hardware, Amazon Kindle Fire HD pune la dispoziție un display de 7 inch, cu rezoluție de 1280 x 800 pixeli, un IPS LCD de 216 ppi, în vreme ce sub carcasa se afla un procesor TI OMAP 4460 dual core de 1.2 GHz cu GPU PowerVR SGX 540. Alte dotări includ 1 GB RAM, sau mai bine zis 750 MB, așa cum au arătat testele detaliate de sistem, 16 GB memorie internă, o cameră frontală de 1.3 megapixeli, accelerometru și giroscop.

Recenzie Amazon Kindle Fire HD

Amazon indică și faptul că pe acest device avem antene duale WiFi, cu o eficiență cu 40% mai bună decât a produselor rivale. Tableta suporta WiFi dual band, în benzi de 2.4 GHz și 5 GHz. în ce privește bateria, Amazon promite 11 ore de funcționare cu WiFi-ul oprit și doar folosind funcția de e-reader. Practic obținem cam 7-8 ore, deci cam cât un Nexus 7 sau chiar mai slab. în ce privește testul de playback video, pot spune că am avut parte de culori vii, unghiuri de vizualizare bune și 436 de unități lux de luminozitate, adică mai puțin chiar decât la primul Amazon Kindle Fire.

Dispay Amazon Kindle Fire HD

în schimb îl depășim pe Nexus 7, care oferă 314 unități lux. Kindle Fire HD se comportă bine și în bătaia soarelui și nu suferă de glare. Pe partea audio avem difuzoare foarte puternice și se simte aportul tehnologiei Dolby, cu care Amazon se lauda la lansarea produsului său. De apreciat e ca la volum maxim difuzoarele stereo nu distorsionează sunetul, iar basul este excelent. în ce privește sistemul de operare, noul Kindle Fire HD 7 rulează Android 4.0 ICS cu interfața Amazon aplicată peste.

centrul interfaței este acel carusel care include ultimele conținuturi deschise, ultima pagină web accesata, ultima carte citită etc

Bară de notificări este prezenta la post, dar centrul interfaței este acel carusel care include ultimele conținuturi deschise, ultima pagină web accesata, ultima carte citită etc. Sub carusel găsim o serie de trimiteri la conținuturi sau aplicații cu cele deschise în prim plan, fie că e vorba de recomandări de cărți sau site-uri. Trecând la web browser, Silk se întoarce, cu numeroase opțiuni, dar și cu o viteză melc. Am fost foarte neplăcut impresionat de browser și dacă nu mă înșeală memoria și primul Kindle Fire avea aceeași problemă.

Browser Amazon Kindle Fire HD

Dacă vreți și benchmark-uri, în noul Browsermark am scos 1022 de puncte, deci mai puțin chiar decât telefonul Allview P4 Duo, ca punct de reper, acesta obținând 1500 de puncte. în testul Sunspider 0.9.1 am atins 1826 ms, iar mai puțin înseamnă mai bine, iPhone 5 obținând 900 de puncte, deci acest model e de două ori mai lent decât iPhone 5 în acest test. Samsung Ativ S stă chiar și mai bine decât iPhone 5 și Kindle Fire HD, dar asta e altă poveste. revenind pentru o clipă la interfață, în zona superioară, deasupra caruselului se afla secțiunile principale de conținuturi și secțiunile de magazin ale celor de la Amazon. Deasupra acestora avem bară de căutare, omniprezentă în diferitele zone ale tabletei Amazon.

Amazon Kindle Fire HD

Secțiunile pe care le putem accesa includ cărți, aplicații, ziare, audiobooks, fotografii, documente, jocuri, magazin și muzică. în fiecare dintre acestea avem compartimentat conținutul în 2 tipuri: ziare/cărți/filme/muzica stocate pe device și stocate în cloud. De menționat și faptul că avem o funcție specială pentru copii pe această tabletă, sub numele de Kindle FreeTime. Se pune mare accent în ultima vreme pe zone dedicate celor mici pe terminale mobile. Pe Samsung Ativ S am avut Children's Corner iar pe Sony Xperia Tablet S aveam un guest mode special.

în Kindle Free Time am apreciat faptul că putem seta numărul de ore de video, de utilizare de aplicații și de alte activități pe care le poate efectua cel mic. îi putem crea un cont, pune o parolă și restricționa accesul sau la anumite cărți, aplicații și video-uri. Observați că în lockscreen-ul tabletei avem parte și de reclame, acesta fiind un mod în care Amazon se finanțează. Din ce am înțeles dacă vreți să scăpați de reclame asta costă 15 dolari în plus.

Amazon Kindle Fire HD e-reading

Avem și o zonă de email și contacte, primă cu interfața foarte simplă și intuitivă. E foarte ușor și să descărcați atașamente și să vedeți documente în aplicația Office Suite cu care vine terminalul. și acum motivul pentru care cineva ar dori o tabletă Amazon: experiența de e-reading. Aceasta este în mod evident foarte bună, peste orice altă tableta de pe piață, fie că e vorba de numărul mare de opțiuni de fonturi, margini, încadrări în pagina, fundaluri și altele, dar și de comoditatea pe care și-o formează o persoană care a avut de-a face cu aplicația Kindle sau cu terminalele Kindle până acum.

Amazon pune la dispoziție 120.000 de filme și seriale, 20 de milioane de melodii și din păcate doar 50.000 de aplicații prin magazinul propriu (pe care oricum nu le veți putea descărca, ne fiind disponibile pentru România), cu mult sub cele 600.000 din Play Store.  Am fost surprins să aflu și că Amazon oferă 850.000 de cărți (disponibile și de la noi), în vreme ce Google pune la bătaie nu mai puțin de 4 milioane, deci nici aici nu strălucește Amazon. Măcar experiența de e-reading este foarte bună, iar ecranul nu obosește ochii prea mult. Când s-a vorbit despre Kindle Fire HD la lansarea să probabil v-ați întrebat ce e cu cele două funcții pe care le tot repetă CEO-ul Jeff Bezos: Whispersync și Xray.

Review Kindle Fire HD 7

Prima este o posibilitate de a sincroniza pagina la care ai rămas într-o anumită carte cu alt terminal cu Kindle instalat, în vreme ce Xray e puțin mai complex. Funcția Xray este cea care afișează conținuturi relaționate cu ceea ce vedeți pe ecran. Spre exemplu când priviți un film veți vedea o mică fereastră cu numele actorilor și la cărți vom primi lămuriri în plus tot prin Xray, dar doar la cele compatibile. Mai trebuie menționat și că în ciuda faptului că am avut cont de România și am încercat și un cont de UK, unele aplicații și publicații pur și simplu nu s-au descărcat.

și acum hai să vedem și aspecte pro și contra pentru achiziționarea tabletei:

Iată aspecte pro:

• utilizatorii fideli Amazon vor adora tableta
  • calitate bună audio și video
  • experiența de e-reading premium
  • WiFi foarte rapid și stabil
  • aderenta bună, carcasa rezistență

și aspecte contra:

• designul prost gândit, cu butoane greu de accesat și difuzor care scârțâie
  • fără camera principală
  • fără slot microSD
  • interfața lentă
  • browser lent
  • fără încărcător în pachet
  • cu reclame în lockscreen
  • multe conținuturi indisponibile în România

în concluzie pot spune că acest model este unul de nișă, unul adresat mai degrabă cunoscătorilor de servicii Amazon, clienților fideli și celor ahtiați după e-reading, dar care vor mai mult decât un e-reader. Amazon Kindle Fire HD 7 primește de la noi nota 6.5 pentru design, 7 pentru hardware și 7 pentru sistem de operare și interfața, pentru un total de 6.83. Găsiți tableta la QuickMobile.ro, cărora le mulțumim pentru device-ul trimis în teste. Poate că modelul Kindle Fire HD 8.9 e mai impresionant totuși...

Review Amazon Kindle Fire HD 7

Amazon Kindle Fire HD
D5600 KIT×