Google Inc si Yahoo Inc au decis sa amane implementarea unei metode de advertising integrata prin parteneriat intr-un motor de cautare, conform celor de la Reuters. Companiile au fost de acord cu aceasta amanare, pe fondul discutiilor cu Ministerul de Justitie al Statelor Unite.
Intarzierea va fi de maxim o luna, cu o lansare a serviciului comun programata pentru luna in curs, dar alte amanari sunt oricand posibile. Intelegerea, care va permite celor de la Google sa vanda reclame prin spatiul de advertising oferit de Yahoo nu este apreciata de catre advertiseri, care se tem de preturile prea ridicate. Cota din piata web detinuta de Google a crescut la 63% in august, in vreme ce cea detinuta de Yahoo a scazut la 19.6%, iar Microsoft detine doar 8.3% la aceasta categorie.
Google foloseste un algoritm care asociaza automat consumatorii cu reclamele cele mai potrivite, o formula pe care unii advertiseri o considera misterioasa si deranjanta. Intelegerea dintre cei doi giganti a fost anuntata inca din iunie, fiind vazuta ca o incercare de a-i "goni" pe cei de la Microsoft, care dadeau tarcoale companiei Yahoo, ce avea probleme la acel moment. Exista evident eterna teama antitrust, acesta fiind si motivul amanarii lansarii unui serviciu comun, dar speram ca problema se va rezolva pana la finalul acestui an.