Social Networks Conference 2011 - mic rezumat

Autor:  | Publicat în:  Evenimente 1.594 ori
<b>Social Networks Conference 2011 - mic rezumat</b>A fost una dintre cele mai destinse conferințe la care am participat. Mă refer la atmosfera dominată de multă bună dispoziție. Cristi Manafu a fost într-o formă de zile mari din poziția de moderator și a răspuns la întrebări cu patos...

A fost una dintre cele mai destinse conferințe la care am participat. Mă refer la atmosfera dominată de multă bună dispoziție. Cristi Manafu a fost într-o formă de zile mari din poziția de moderator și a răspuns la întrebări cu patos arătând că știe multe dintre problemele expuse în detaliu. S-a vorbit în mod special despre Facebook, Linkedin. Google+ este prea nou ca să fie pus în discuție. Pe acolo se joacă acum segmentul numit early adopters.

Dacă ar fi să luăm o serie de numere ca punct de plecare pentru a conștientiza penetrarea social media în .ro. Sunt din luna iunie 2011 - manafu.ro:

O să fac un scurt rezumat al ideilor expuse. Cele care s-au repetat am considerat că nu are rost să le pun de două ori în articol. în social media se leagă totul de conținut sau cum i se spune “content”.

Pe facebook sau twitter trebuie abordat un limbaj personalizat, în funcție de cel căruia i te adresezi.

1. Guy Kedar - MEC EMEA - Comunicarea de brand
A amintit de faptul că traversăm o social media revolution. Conținutul și consecvența este cheia. Facebook și-a atins potențialul maxim în piețe precum SUA - cel puțin așa se pare după ultimele tendințe, dar se extinde agresiv în piețe emergente cum este țara noastră.

2. Daniel Enescu - Daedalus Group - Rețelele sociale în România în 2011
A sărit în evidență un top 25 al companiilor românești cu rolurile fruntașe ocupate de: Avon, Coca-Cola, BCR, Orange, Cosmote. îl consider un tip foarte serios, dar să ai un eșantion cu puțin peste 500 de persoane mi se pare foarte puțin și chiar ușor irelevant.

3. Jiri Voves - Socialbakers - Cum se poate măsura o campanie în social media și în speță pe facebook?
Este mai greu de contorizat, dar sunt o serie de indicatori ce trebuie luați în seamă spre a vedea ce mecanisme și-au atins ținta sau cât de mare a fost succesul unei campanii. în prima fază ar fi numărul de fani și like-uri. Urmează engagmentul - conținutul creat de comunitate în mod voluntar. Se poate crea un program de loialitate pentru cei ce urmăresc brandul pe facebook.

4. Cătălin Teniță - Tree Works - Managementul reputației în online
A vorbit de instrumentul pe care l-au creat Zelist monitor ce permite unui brand să vadă cum stă pe plan local. Ei analizează blogurile și site-urile din .ro cât și conturile de twitter. Mi s-a părut interesant ce a spus despre blogurile din țara noastră. A scăzut destul de mult numărul de bloguri active în 2011 față de 2010. Dacă am reținut cifrele corecte de la 19.200 la sub 13.000. Nu mai există încrengătura de trackbacks din trecut când veneau zeci de reacții la spusele unora din a-list. Totuși, Cătălin a menționat două bloguri care în opinia sa sunt singurele cu un trafic puternic: zoso.ro și arhiblog.ro. Restul a zis că sunt utile doar pentru diseminarea informației.

Se poate zice că o parte din blogosfera locală s-a profesionalizat. Au dispărut din cei care făceau doar zgomot. Nu recomandă facebook pentru companiile mici tocmai pentru că este o vedetă la ora actuală. El aduce o nișă neexploatată și extrem de ieftină - forumurile. Personal, le vedeam îngropate de o perioadă bună de timp, dar uite că m-am înșelat.

5. Stefanos Karagos - Social media ROI - Return of investment
Se vede că este grec. A vorbit coerent și s-a făcut înțeles. Una dintre prezentările care mi-a plăcut în mod deosebit alături de aceea a lui Costin Radu de la The Geeks. A spus de la început că social media nu este gratuită și fără un buget nici nu are rost să intri în această metodă de promovare.

S-au dat și o sumă de cifre. Apreciez. în general se fuge de capitolul costuri și se spune că în funcție de discuțiile preliminare de la caz la caz. Astfel pentru o aplicație de facebook - la un concurs spre exemplu - se dă de la câteva sute de euro în sus. Facebook ads-urile sunt foarte ieftine - PepsiCo pentru aproximativ 16 - 17.000 de like-uri pe pagină a investit 1.500 de euro. Să nu spuneți că vi se pare mult.

6. Cristian Pantazi - zurf.ro - analiză a unui brand în social media
Un instrument de monitorizare completă a social media bazat pe uberVU. A vorbit de emoție, că ei pot contoriza și asta. Imediat au sărit multe persoane din sală și se pare că unele lucruri stau bine pe hârtie, dar în realitate...

7. Cristian Manafu - Linkedin
Linkedin are mecanismele sale. Nu ar trebuie să nu fie băgată în seamă. Are 100 de milioane de utilizatori la nivel global și în țara noastră în jur de 400.000. Multe dintre posibilitățile de reclamă par a fi luate din facebook. Util pentru companiile care vor să-și deschidă o pagină și prin intermediul ei să recruteze personal.

8. ștefan Stroe - despre campaniile virale
Un consultant indepedent care a venit cu o sumă de studii de caz. Campaniile virale sunt non-comerciale și comerciale. Aici cred că uneori o serie de branduri, în opinia mea, se joacă cu focul. Trebuie să anticipezi foarte bine reacția publicului și să nu cazi în derizoriu.

9. Maria Olteanu - cum să ai succes maxim în doar 5 pași
Un fel de invers a ceea ce a afirmat Costin Radu. Elementele sunt simple: Like us Tab, promoții, facebook ads, tools și consecvență.

10. Bobby Voicu - Fan engagement
Normal că trebuia să vorbească despre partea de fan, cel care știe să construiască o comunitate. A afirmat că like-ul este de bază, este un punct de plecare, dar nu este totul. Trebuie să le spui ce să facă: “să dea like”, “să uploadeze o poză”, e.t.c. Lucrurile să fie păstrate cât mai simple ca să fie pe înțelesul tuturor.

11. Radu Ionescu - Promoții pe facebook
Prezentarea lui o găsiți în clipul video de mai jos. Calitatea este mai slabă, dar important este să auziți învățămintele transmise.

Social Networks Conference 2011 a fost plină de învățăminte. Acum știu mai bine cum funcționează o pagină de facebook și cum poate deveni un catalizator pentru dezvoltarea unui site sau blog - porțiunea care mă interesează în mod deosebit. Facebook este o platformă și rolul său este de a ușura comunicarea. Cu un set de practici puse la punct nu ai cum să dai greș și din contră s-ar putea să ai un feedback care să ducă la creșterea vânzărilor sau la awarness, cu până la 25% - în prima fază (depinde și ce eforturi financiare faci pentru promovare și dacă în mixul de comunicare introduci și offline-ul pe lângă online).

[P] Pachete și coșuri de Crăciun cu până la 25% reducere de la eMAG!
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×
D5600 KIT×