Ca jurnalist şi creator de conţinut vă daţi seama că sunt împotriva ad blockerelor. Pe de altă parte sunt site-uri pe care pur şi simplu nu le poţi citi din cauza pop-up-urilor şi invaziei de reclame. Aici intră în schema ad blockerele, pe care Google nu le vedea cu ochi buni şi dorea să le blocheze în Chrome. Ei bine, Marele G s-a răzgândit.
Google a anunţat o serie de schimbări aduse platformei de extensii din Chrome, sub numele de Manifest V3. Se părea că acela avea să fie finalul ad blockerelor, dar acum Google a decis să îşi amâne planurile şi să lase utilizatorii să blocheze în continuare reclamele. Dezvoltatorii de blockere au făcut mult lobby pe această temă şi au determinat Google să îşi reanalizeze planurile.
Google a amânat acum tăierea suportului pentru extensiile Manifest V2. În fundal ştim ce se petrece de fapt: pâinea Google o reprezintă reclamele iar ad blockerele îi provoacă scăderi de venituri. Iniţial Manifest V3 trebuia să vină din ianuarie 2023 şi în iulie să fie deja pe toate browserele. Acum a fost amânat, iar Google spune că V3 ar "aduce niște provocări legate de extensii". E citat spre exemplu Offscreen Documents API din Chrome 109 ca element problematic.
În martie 2023 vom afla mai multe, cu o implementare în iunie 2023 şi o renunţare le Manifest V2 în ianuarie 2024. Atunci dispar toate extensiile cu V2 din Chrome Web Store. Problema e şi că unele ad blockere pot conţine malware sau cod care face că paginile să se încarce cu probleme.
Până una-alta mai avem blockere şi în 2023.