Apple are din nou probleme cu imaginea şi din nou acest lucru este legat de aplicaţii şi de App Store. Un reportaj al celor de la Forbesacuză Apple că ar fi cumpărat masiv reclame pentru serviciile sale cu abonament, dar şi aplicaţiile care le conţin. Prin promovarea prin Ads Apple îşi creşte comisionul din IAP-uri.
Atenţie, Apple taxează aplicaţiile ce implică abonamente, luând un procent din acea subscripţie lunară. Asta fie că e vorba despre HBO Go, Tinder şi multe altele. Forbes a descoperit că Apple cumpără Google Ads pentru aplicaţii ca HBO, Masterclass, Babbel, Tinder, Plenty of Fish şi Bumble şi că a făcut asta în ultimii 2 ani. Cu cât sunt mai populare acele aplicaţii, cu atât creşte comisionul Apple. Firma din Cupertino ar fi apelat la această metodă pentru că se îngrijorează cu privire la producătorii de aplicaţii care aleg să îşi scoată aplicaţiile din App Store sau să încaseze venituri care să nu ajungă parţial şi la Apple.
Apple a ascuns pe cât posibil faptul că a cumpărat acele reclame, care duc utilizatorul direct în App Store când dau click pe ele. Ce e interesant e şi că Apple se foloseşte de imaginea HBO, Tinder şi a altor uriaşi, dar reclamele sale nu te duc la acele companii, ci la magazinul gigantului american. Dacă HBO sau Tinder ar fi cumpărat acele reclame, ele i-ar fi dus pe utilizatori pe un site de signup online.
Nu mai vorbim despre faptul că uneori sumele plătite pe abonamente sunt mai mari din cauza comisionului Apple. Spre exemplu dacă te abonezi la YouTube Premium prin aplicaţia de pe iPhone plăteşti mai mult decât dacă o faci prin Google. Forbes mai acuză Apple şi că partenerii săi producători de aplicaţii sunt forţaţi să plătească extra pentru reclamele lor Google pentru a apărea mai sus în căutări decât cele Apple.


