Mă aşteptam să aflăm încă din primele săptămâni ale lui 2024 care a fost cea mai descărcată aplicaţie din 2023, dar iată că aflăm asta abia acum, în martie. În mod surprinzător nu e vorba de TikTok, care e pe locul 2…
Instagra s-a clasat pe locul întâi în topul celor mai descărcate aplicaţii din 2024, profitând de succesul reel-urilor. A şi copiat unele funcţii de la TikTok, de altfel. Astfel, aflăm că numărul total de descărcări înregistrat de Instagram a crescut cu 20% în 2023 faţă de 2022, ajungând la 768 de milioane de download-uri. Informaţiile vin de la firma de analiză a pieţei Sensor Tower.
TikTok a înregistrat 733 de milioane de descărcări anul trecut, cu o creştere de doar 4% faţă de perioadă anterioară. Statisticile arată că platforma deţinută de Meta are succes în ţintirea noilor utilizatori. Insta lansa "Reels" în 2020, o funcţie care permite partajarea de clipuri scurte, clonând deci atributele lui TikTok.
Între timp rivalul chinez a început să se plafoneze, încetinind creşterea pentru prima dată din 2016 încoace. Instagram a atins 1.47 de miliarde de utilizatori activi lunar, cu o creştere de 13 milioane în trimestrul final din 2023. Totuşi TikTok sta mai bine la numărul de ore petrecute în aplicaţie: 95 de minute în medie pe TikTok şi 62 de pe Instagram. X are 30 de minute şi Snapchat doar 19.
Dacă mă iau după Statista, după Instagram şi TikTok, cele mai descărcate aplicaţii sunt în ordine Facebook, WhatsApp, CapCut, Threads şi Temu, apoi Telegram.