Acest sfârșit de săptămână ne aduce opțiuni Gemini AI pentru utilizatorii de iOS, în aplicația Gmail. După ce Google a introdus această funcționalitate pe Android în luna august a acestui an, iată că sosește în sfârșit pe iPhone. Totuși, doar o anumită categorie de utilizatori pot accesa noile funcții AI momentan. Mai jos am detalii.
Tot ce trebuie să faci pentru a începe să folosești Gemini Q&A este să accesezi butonul dedicat - o stea neagră cu logo-ul Gemini, situat în colțul din dreapta sus al aplicației Gmail. Totodată, poți să selectezi opțiunea „summarize this email” direct din mail. Este o soluție destul de intuitivă, care te scutește de căutări multiple sau scroll excesiv prin inbox.
În prezent, funcționalitatea Gemini Q&A este disponibilă doar în limba engleză, iar Google a menționat că doar anumite categorii de utilizatori pot accesa această funcție. Mai exact, este necesar să faci parte dintr-o organizație Google Workspace și să deții unul dintre următoarele planuri:
- Gemini Business
- Enterprise
- Education / Education Premium
- Google One AI Premium
Funcția e lansată gradual începând din 4 octombrie și ar trebui să fie disponibilă la nivel global până pe 18 octombrie. Momentan, Gemini Q&A poate accesa doar informațiile din inbox-ul Gmail, însă Google a anunțat că are planuri de a extinde această funcționalitate pentru a include și informații din Google Drive.
Astfel, utilizatorii vor putea adresa întrebări despre documentele și fișierele stocate, similar cu ceea ce se întâmplă acum în cadrul Gmail.