Dacă te întrebai la ce mai poate fi folosită inteligența artificială, Google găsește tot felul de întrebuințări pentru aceasta. Azi discutăm despre AI Overviews, o opțiune testată momentan în SUA de către utilizatorii YouTube Premium. E vorba despre rezultate generate de algoritmi AI ce apar în căutările video, oferind rezumate și sugestii create automat, în funcție de ce ai căutat. Mai jos avem detalii.
Potrivit anunțului oficial de pe blogul Google, ideea este să folosească AI-ul pentru a scoate în față fragmente din clipuri care ar putea fi cele mai utile pentru căutarea ta. Funcția este gândită în special pentru căutările legate de shopping și travel. În teorie poți compara specificațiile telefoanelor care te interesează sau să cauți topul celor mai bune plaje din Grecia. Astfel, vei găsi mai ușor ceea ce cauți, fără să te uiți la zeci de clipuri pe o anumită temă.
Pentru moment, testele sunt limitate la un grup restrâns de utilizatori YouTube Premium din SUA și doar pentru căutări în limba engleză. Nu există încă informații despre extinderea acestei funcții în alte regiuni sau pentru utilizatorii non-Premium. Merită menționat cu o funcție similară a fost integrată în motorul de căutare Google. E posibil astfel ca opțiunea AI Overviews să fie lansată oficial și pentru YouTube în următoarea perioadă.
În teorie Google are experiență cu această opțiune, fiind deja integrată în motorul de căutare. În primele luni a generat însă tot felul de rezumate bizare, răspunsuri greșite, multe meme-uri ieșind la iveală cu această ocazie. Rămâne deci de văzut dacă în cazul YouTube algoritmul o să se descurce mai bine cu conținutul video decât a făcut-o cu textul.