Insta a făcut bani din depresia adolescenţilor, alături de Facebook, exploatând frustrări

3.602 ori
<b>Insta a făcut bani din depresia adolescenţilor, alături de Facebook, exploatând frustrări</b>Aş fi vrut ca această ştire să fie doar o speculaţie, un „zice-se”, dar din păcate e cât se poate de reală. Se pare că Facebook şi Instagram au făcut profit din frustrările şi angoasele adolescenţilor, dar şi din depresia lor. Cum? Le-au afişat reclame

Aş fi vrut ca această ştire să fie doar o speculaţie, un „zice-se”, dar din păcate e cât se poate de reală. Se pare că Facebook şi Instagram au făcut profit din frustrările şi angoasele adolescenţilor, dar şi din depresia lor. Cum? Le-au afişat reclame pentru produse de slăbit, sau de înfrumuseţare.

Informaţiile vin de la o fostă directoare Meta (Sarah Wynn-Williams, fost director al Global Public Policy pentru Facebook), care a declarat că gigantul lui Mark Zuckerberg exploatează prin algoritm starea emoțională a adolescenţilor produsele care îi folosesc produsele. Le afişează des şi mult reclame pentru produse ce îi ajută să slăbească sau produse cosmetice. În acest mod li se amplifică părerile deja negative despre sine şi viziunea distorsionată, ce alimentează afecţiuni ca dismorfia corporală.

Nu mai vorbim deja că ani întregi de studii au arătat că în special adolescentele suferă de tulburări de alimentaţie şi depresie pentru că se compară constant cu modelele de pe Instagram. Iar unele folosesc filtre pentru a atinge acele look-uri perfecte. Poate de aceea ţări ca Franţa fie au interzis, fie au obligat influencerii să marcheze clar utilizarea de filtre şi AI în promovarea de produse.

Compania lui Zuckerberg şi-a proiectat platformele de socializare pentru a targeta şi profila utilizatorii în scop publicitar. Fără a lua în calcul efectele negative asupra stării de spirit şi stării mentale a acestor utilizatori. Mai sunt apoi şi milioanele de plângeri de la utilizatorii minori de pe Instagram, care au fost în mare parte ignorate de către Meta.

Strategia mai sus amintită a fost folosită şi pentru adulţi, precum mamele tinere, care sunt şi ele vulnerabile, aşa arată audierea. Meta a negat acuzaţiile, afirmând că s-a bazat pe date anonimizate şi agregate. În plus le recomandă părinţilor să îndrume adolescenţii spre conturi speciale, considerate „o soluţie mai sigură”. Se pare că publicul de 13-17 ani e foarte valoros pentru advertiseri, arată audierile.

Vă daţi seama că aici vorbim despre targetarea specifică cu reclame ale unor copii practic, care sufereau de probleme mentale şi monetizarea lor. Mai o tulburare de alimentație, mai o depresie, convertite în bani de Facebook. Problema e când o persoană cu bulimie cumpăra pastile de slăbit sau o persoană cu tenul acneic cumpăra produse de înfrumuseţare care îi pot face problema mai rea, pentru că „aşa a văzut pe Insta”.

Aici contribuie şi influencerii, care promovează fără a judeca aceste produse.

Iată declaraţia oficială Meta:

Știm că părinții sunt îngrijorați de posibilitatea ca adolescenții lor să aibă experiențe nesigure sau nepotrivite online, motiv pentru care facem schimbări semnificative în experiența Instagram pentru zeci de milioane de adolescenți prin noile Conturi pentru Adolescenți. Aceste conturi oferă protecții integrate care limitează automat cine poate contacta adolescenții și ce tip de conținut pot vedea, iar adolescenții sub 16 ani au nevoie de permisiunea părinților pentru a modifica aceste setări. De asemenea, oferim părinților mai mult control asupra modului în care adolescenții folosesc Instagram, inclusiv posibilitatea de a vedea cu cine vorbesc și de a le bloca accesul la aplicație după 15 minute de utilizare pe zi sau în anumite intervale orare, cum ar fi în timpul orelor de școală sau noaptea.
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×