După ce am aflat că Meta va lansa abonamente contra cost care elimină reclamele pe Facebook şi Instagram, acum aflăm că şi TikTok pregăteşte ceva similar. Ce detalii avem despre abonamentul său aflaţi mai jos.
Dacă abonamentul Facebook sau Instagram ar costa 10 euro pe lună sau 13 euro pe lună cu tot cu comisioane, hai să vedem cât ar costa TikTok. TikTok este una dintre cele mai mari platforme de socializare din lume, cu 1.7 miliarde de utilizatori activi lunar şi cu o predicţie a veniturilor din reclame de 18 miliarde de dolari doar în 2023. În 2022 a generat 11 miliarde.
Reclamele sale sunt generatoarele de venit, ele apărând strecurate printre clipurile pe care dai swipe. Cei de la Android Authority au săpat în codul aplicaţiei TikTok, sugerând că platforma testează un abonament lunar cu subscripţie. În prima fază va costa 4.99 dolari pe lună şi va elimina reclamele.
Cei de la TikTok au confirmat pentru TechCrunch că testează cu adevărat un abonament fără reclame, dar doar pentru piaţa vorbitoare de engleză din afara SUA deocamdată. TikTok a integrat recent reclame în rezultatele căutărilor sale. De văzut totuşi dacă un abonament poate ţine loc de venituri generate din reclame şi câţi oameni sunt dispuşi de fapt să plătească pentru TikTok.
Modelul există deja, între YouTube şi X. La YouTube, din cei 2.7 miliarde de utilizatori activi, 80 de milioane plătesc pentru abonamentul fără reclame.