Mijlocul lunii decembrie a venit cu o lansare importantă pe plan local, cea a primului automobil electric distribuit în România de către noua companie a celor de la Visual Fan (deținător Allview) și anume Skywell ET5 - un SUV complet electric . Se deschide cu această ocazie o nouă linie de business care va fi operată de către noua companie, Visual EV S.R.L, care are ca obiect principal de activitate distribuția de mașini electrice. Vorbim așadar despre un distribuitor de automobile electrice, nu despre lansare de astfel de vehicule sub brand propriu Visual Fan/Allview.
Acum că am clarificat ce se întâmplă aici, aflați că ieri seară am participat la evenimentul de lansare al lui Skywell ET5 - această primă mașină electrică distribuită de Visual EV în România. Evenimentul a avut loc în exteriorul dealer-ului Brady Auto Center din București, acesta fiind și primul dealer al companiei Visual Fan prin care se comercializează mașina mai sus menționată.
Am avut ocazia să văd SUV-ul electric din toate unghiurile și să îl inspectez și la interior, iar din rândurile de mai jos aflați impresiile, cu accent pe design, asta pentru că din păcate nu am avut ocazia să realizăm un test drive. Cei interesați o pot face totuși în perioada următoare, dacă se înscriu pe site-ul visualev.ro.
Design
Din punct de vedere vizual, Skywell ET5 este un SUV care atrage privirile, fie că este vorba despre look-ul "puternic" al caroseriei, sau a corpurilor de iluminare folosite aici (faruri Martrix Laser), cu acea bandă LED în spate care va fi ușor de recunoscut noaptea în trafic. Este un SUV impunător și atenția la detalii se vede și la interior acolo unde avem două opțiuni pentru tapițerie, fie cu piele naturală neagră sau maro + panouri decorative gri sau maro. Cei interesați vor putea alege dintre 3 nuanțe pentru caroserie printre care Midnight Blue, Metallic Grey sau Pearl White, fără extra costuri.
Revenind la interior, mi-a plăcut cum sunt așezate elementele de control în consola centrală și acele elemente care imită lemnul și care dau impresia că volanul și ecranul sistemului de infotainment plutesc. Volanul este desigur din piele, are comenzi rapide și îmi place și abordarea cu zona inferioară dreaptă ca la Audi să spunem.
Mi-au plăcut și elementele de design de pe uși, cu zona difuzoarelor scoasă în evidență de acea vopsea metalică gri și pot spune că avem multe spații de depozitare aici. Suporturi de pahare avem chiar în consola centrală, suporturi pe fiecare ușă și buzunare în spatele scaunelor față. Nu am simțit nimic care să "scărâțăie" și nici consola centrală nu se clintește, fiind un test pe care mereu îl văd luat în calcul de către Matt de la CarWow.
Sunt plăcut impresionat de calitatea materialelor și de interior per total, iar trapa panoramică face toți banii. Ce nu mi-a plăcut prea mult a fost ecranul sistemului de infotainment care deși răspundea rapid la atingeri, oferea culori cam spălăcite, nu exclud posibilitatea să fie un TFT. Apropo, avem și încărcare wireless pentru telefon, lumină ambientală 120 culori și mod Camping.
Performanță + motorizare
Așa cum spuneam și mai sus, din păcate nu am putut da o tură cu mașina electrică Skywell ET5, ci doar admira-o de la un capăt la altul. Ce trebuie să știți despre performanță, este că aici indiferent de varianta aleasă (Luxury sau Premium), veți primi aceeași motorizare cu 150KW/204 cai putere și cutie de viteză automată. Mașina are consum mixt de 179.95 Wh/km și promite autonomie de 400 km mixt, sau 456 Km City Drive.
Avem suport pentru încărcare fastcharge DC până la maxim 75 kWh, ceea ce înseamnă că ajungem de la 20 la 70% în doar 30 minute, sau la o autonomie de 200 km. Bateriile se pot încărca și de la rețeaua AC în timp de 11 ore. Există aici control inteligent al temperaturii bateriei, recuperare energie din frânare (>30%) și avem cuplu nominal de 135 nm, respectiv cuplu maxim de 320 Nm. La cele 1880 kg ale sale, mașina are nevoie de 9.6 secunde pentru accelerarea de la 0 la 100 km/h și poate atinge o viteză maximă de 150 km/h.
Aflați că volumul portbagajului este de 476 litri și că acest SUV oferă 5 locuri, jante pe 19 inch și tracțiune față. Ca dimensiuni, are lungime de 4698 mm, lățime de 1980 mm și înălțime de 1696 mm, respectiv ampatament de 2800 mm. La pachet aveți inclus un încărcător portabil AC 6.6KW. De asemenea, avem și sistem de comutare automată între faza lungă/scurtă, 15 funcții de șofat autonom, sistem de parcare automată, sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, dar și cruise control și line assist.
Preț și disponibilitate
În acest moment SUV-ul electric Skywell ET5 este disponibil în două variante pe plan local, după cum urmează:
- Premium: motor electric 150KW/204CP, cutie de viteze automată, 42000 eur fără TVA, 49980 eur cu TVA sau 39980 eur cu Rabla
- Luxury: motor electric 150KW/204CP, cutie de viteze automată, 43650 eur fără TVA, 51943,5 eur cu TVA
Avem și dotări opționale:
- Interior fusion design: tapițerie din piele naturală neagră, panouri decorative interior gri - 986 eur fără TVA, 1173,34 eur cu TVA
- Interior royal design: tapițerie din piele naturală maro, panouri decorative interior maro - 1578 eur fără TVA, 1877,82 eur cu TVA
- Culori: Midnight Blue, Metallic Grey, Pearl White - 0 eur
Dotări opționale pentru varianta Luxury:
- cameră 360, display cu afișaj în timp real a mediului din jurul vehiculului - 986 eur fără TVA, 1173,34 eur cu TVA
Aflați că Skywell ET5 vine cu 5 ani garanție pentru autovehicul în limita a 150000 km și cu 8 ani garanție pentru baterie în limita a 150000 km. Varianta Luxury este cea care aduce următoarele caracterstici în plus față de cea Premium:
- filtru de purificare pentru AC standard N95 (PM 2.5)
- faruri cu tehnologie LASER
- plafon panoramic cu trapă acționată electric
- lumină ambientală 128 culori
- încărcător wireless pentru telefon
- Mod camping + V2L priză externă 220V
- geamuri fumurii spate
- joc de lumini cu efecte Party Mode
Impresii
Ce pot spune ca urmare a experienței de seara trecută rezumată la un tur vizual al mașinii, este că Skywell ET5 arată tare bine la prima vedere. Are alura de SUV premium, este un vehicul arătos și nu s-a făcut rabat nici la calitatea interiorului. Elementul favorit din punct de vedere vizual trebuie să fie stopul alungit din spate care clar m-a dus cu gândul la un Porsche sau poate KIA ProCeed. Este un design care atrage priviri mai ales noaptea din acest punct de vedere, iar despre celelalte elemente (autonomie, performanță) ne vom convinge pe viitor, dacă cumva mașina ajunge pe "masa" noastră de teste.
Prețul este într-adevăr discutabil pentru o mașină fabricată în China, dar trebuie să ne gândim și la faptul că acesta este un SUV electric, unul din puținele prezente pe piața din România. Cu programul Rabla prețul de start ar fi de 39980 euro, care începe să sune mai bine. Așteptăm acum mașina la teste și detalii despre serviciile post-vânzare oferite de Visual EV și service.
O găsiți aici!