Cum cumpără familiile din România? Cum fac shopping mama, tata, bunicul, conform unui studiu eMAG "Familia Căutărescu"

1.927 ori
<b>Cum cumpără familiile din România? Cum fac shopping mama, tata, bunicul, conform unui studiu eMAG "Familia Căutărescu"</b>Am văzut de-a lungul timpului multiple studii cu privire la obiceiurile de shopping din România, dar e prima dată când le vedem împărţite pe roluri familiale. eMAG a realizat un studiu asupra acestor trenduri, folosind "Familia Căutărescu" drept exemplu

Am văzut de-a lungul timpului multiple studii cu privire la obiceiurile de shopping din România, dar e prima dată când le vedem împărţite pe roluri familiale. eMAG a realizat un studiu asupra acestor trenduri, folosind "Familia Căutărescu" drept exemplu.

Aflăm că bărbaţii decid în privinţa cumpărăturilor din categoria electro-IT, auto, băutura şi mâncare. Deciziile pentru celelalte produse aparţin mai degrabă femeilor. Familia Cautarescu reprezintă o nouă umbrelă de comunicare, în care fiecare membru al familiei are propriul stil de a căuta şi este un soi de erou de sitcom.

Aflăm şi că 8 din 10 clienţi eMAG locuiesc cu un partener, iar jumătate dintre aceştia au şi un copil. eMAG a explorat dinamica rolurilor în familie cu privire la cumpărături şi a lansat o nou umbrelă de comunicare la nivel regional. Se aplică în România, Ungaria şi Bulgaria, sub forma acelei familii "Cautarescu", împărţită în următoarele arhetipuri: Bebe #CautatorulChibzuit, Flori #CautatorulOrganizat, Relu #CautatorulMereuInPriza, Anton #CautatorulDeAltceva, Ema #CautatorulDeNou, David #CautatorulSuperSmart.

Vor urma situaţii de viaţă interpretate cu umor pentru modul în care shopping-ul online pătrunde tot ai mult în obiceiurile de zi cu zi ale unor familii.

Studiul efectuat în rândul clienţilor eMAG între 17 şi 29 august 2023 a dezvăluit că în majoritate familiilor (65%) bărbaţii au cel mai mare aport la bugetul familiei, dar cele mai multe decizii de cumpărare sunt luate de femei. Peste jumătate dintre familii au o bună organizare la cumpărături, cu liste de shopping şi planifica ce produse vor lua. 

Copiii sunt cei care ştiu mereu unde să găsească informaţii despre produse şi stau cu ochii pe noutăţile din tehnologie. David, băiatul familiei Cautarescu este pasionat de jocuri de construcţii, roboţi şi știință. Ema, sora sa este în perioada pre-adolescentei, caută mereu noutăţi şi încearcă să obţină ceea ce o interesează de la ceilalţi membri ai familiei.

Apoi apare şi bunicul Bebe, care este căutătorul chibzuit şi atent la economii, dar căruia îi place să pară cool şi să ţină pasul cu tehnologia. Nu uităm de unchiul Anton, bufonul familiei, care face cumpărături impulsiv şi pare mereu gata să dea lovitura cu idei noi de business.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×