Apple a făcut valuri prin iOS 14.5, odată cu blocarea aplicaţiilor care îţi urmăresc activitatea pe diferite site-uri şi chiar în alte aplicaţii. Acest tip de tracking era folosit pentru targetarea mai bună a reclamelor, personalizarea lor. Acum Google urmează aceeaşi rută, conform reprezentanţilor săi.
Dorinţa Apple a fost de a oferi extra confidenţialitate şi transparentă pentru clienții săi, iar Google a confirmat că va face modificări în Android cu acelaşi scop. Astfel, utilizatorii vor putea bloca ad tracking-ul, dar nu în acelaşi mod pe care l-a implementat Apple. Începând cu Android 12 se pare că dezvoltatorii nu vor mai avea acces la Advertising ID-ul utilizatorului, iar dacă îl vor solicita vor primi doar coduri cu zero-uri. În acest moment telefoanele cu Android au opţiunea "Opt Out of Ads Personalization" şi o găsiţi în zona Settings>Google>Ads.
O aplicaţie poate solicita totuşi Advertising ID-ul, indiferent de ce doreşte utilizatorul. Odată cu Android 12 asta se schimbă. Atât analytics, dar şi funcţia de prevenire a fraudelor nu vor mai folosi acel ID, iar aplicaţiile nu vor mai putea colecta date şi identificatoarele utilizatorilor. Asta doar dacă respectiva persoană bifează asta în setări. Google are o grijă deosebită cu aceste mecanisme, pentru că veniturile sale vin în bună parte din vânzarea de reclame, deci targetarea lor e vitală.
Dacă procedează ca Apple ar avea de suferit, deci va face nişte modificări subtile. Între timp Facebook tot face campanii pentru a convinge utilizatorii săi să dea voie la tracking odată întrebaţi ce vor să aleagă pe terminalele cu iOS 14.5. S-au aliat şi cu o sumedenie de mici afaceri pentru asta. Va fi o perioadă interesantă de adaptare a giganţilor tech care trăiesc din... datele tale practic.


