Am purtat o discuție cu Sebastian Dontgen de la ZEISS și cu Seon Hwang de la vivo despre parteneriatul şi proiectele celor două companii (Interviu)

1.345 ori
<b>Am purtat o discuție cu Sebastian Dontgen de la ZEISS și cu Seon Hwang de la vivo despre parteneriatul şi proiectele celor două companii (Interviu)</b>vivo şi ZEISS şi-au început colaborarea în decembrie 2020, urmând apoi să aducă tehnologia de vârf a germanilor pe modele ca vivo X60 Pro, telefonul oficial al competiţiei EURO 2020. Este şi primul telefon cu gimbal

vivo şi ZEISS şi-au început colaborarea în decembrie 2020, urmând apoi să aducă tehnologia de vârf a germanilor pe modele ca vivo X60 Pro, telefonul oficial al competiţiei EURO 2020. Este şi primul telefon cu gimbal pe care îl testăm noi şi al doilea pentru vivo, care aducea un Gimbal 2.0. Pentru că am vrut să aflăm mai multe despre acest parteneriat, implicaţiile sale şi ce ni se pregăteşte pe viitor am organizat un interviu cu un reprezentant ZEISS, Sebastian Dontgen (Head of Product Management and Marketing, Member of the Management Board, Consumer Products at ZEISS Group) şi cu reprezentantul vivo, Seon Hwang (VP of Europe Region) și aflați mai jos ce am descoperit. 

Prezentare

ZEISS este un producător german de sisteme optice şi optoelectronice, cu o istorie de 175 de ani în spate. vivo a fost fondată în 2009 şi în 12 ani a ajuns în top 5 producători smartphone la nivel global. A intrat în Europa în toamna lui 2020 şi în România la început de an. A mizat mult pe inovaţia pe partea optică şi nu numai.

Sebastian Doentgen

Sebastian Doentgen este şi în consiliul de management şi se ocupă şi de secţiunea cinematografică şi de lentile/obiective, dar şi de segmentul foto şi de divizia Sport, cu instrumente optice pentru observarea naturii şi binocluri. Tot Sebastian se ocupă şi de parteneriatul cu vivo. 

Seon

Seon de la vivo se ocupă de marketing-ul în Europa pentru vivo, PR, eCommerce şi Retail Management. Cu el am discutat direct de la sediul companiei din Shenzhen, China. Are în CV o colaborare cu BMW.

Interviu

Alex:

"Cum a început colaborarea dintre vivo și ZEISS?’’

Seon:

‘’Am început să căutăm partenerul potrivit pentru cameră și fotografie, așa că a fost destul de firesc să ajungem la ZEISS, ca lider în optică și optoelectronică.’’

Sebastian:

‘’Primul contact a fost acum ceva vreme și am căutat în mod limitat parteneri noi și am început discuțiile cu vivo. A trecut doar un an de când am început să lucrăm împreună la ceea ce vedeți acum pe piață.’’

Seon:

"Motivul pentru care lucrăm împreună este că împărţim aceeaşi viziune pentru fotografie şi funcţionalitatea camerei, aşa că întotdeauna aducem cele mai inovative produse spre client şi apoi îl ajutăm să facă cele mai bune poze. Astfel am început să lucrăm împreună şi suntem foarte multumiți."

Sebastian:

‘’ZEISS lucrează la fotografia mobilă de peste 100 de ani, așa că am fost implicați în multe inovații, cum ar fi primele camere de film, dar și multe altele. Multe obiective revoluționare, precum și modele de obiective care au ajutat fotografia în trecut. Dacă vă uitați la istoria noastră, veți vedea că dezvoltăm mai mult decât lentile singure. Am creat obiectivul Biotar, lentile pentru sisteme mirrorless, iar acum explorăm spaţii pentru fotografia mobilă cu smartphone-ul, iar acesta e viitorul pentru noi. Întotdeauna am dorit să facem produse pentru publicul de masă, nu doar pentru o nişă mică, pentru un grup mic de entuziaşti. Ne plac totuşi clienţii entuziaşti. Căutam mereu parteneri care să preia experienţa noastră în fotografie şi să o aducă spre clienţi. Am găsit vivo cu produsele sale high end şi am mers mai departe pentru a aduce produsele noastre în toată lumea."

Alex:

"Povestiţi-ne despre efectul Biotar oferit de telefoanele vivo."

Sebastian:

"Tehnologia Biotar este un exemplu în care parteneriatul vivo şi ZEISS este pus la treabă. ZEISS are o experienţă îndelungată în optică şi modul în care lumina trece prin sticla a fost îndeaproape studiat. Atunci când vrei să emulezi look-ul Biotar e foarte important să înţelegi comportamentul optic al luminii. Echipa de la vivo are o experienţă excelentă la capitolul procesare a imaginii pe smartphone, iar noi am adus împreună inginerii de optică alături de cei smartphone şi am creat efectul Biotar de pe telefoane. Aşa ceva nu s-ar fi putut fără acest parteneriat."

Alex:

"Vom vedea şi alte tehnologii ZEISS, precum protecţia T-Coating de la alte companii producătoarede telefoane?"

Sebastian:

"T Star Coating este o tehnologie foarte bună pentru a reduce efectele de ghosting şi flare pe telefoane şi în funcţie de modele ar putea fi o alegere evidentă pentru terminale. Pot să zic să Stay tuned şi să aşteptaţi ce va urma."

Alex:

"Veţi mai prelua alte tehnologii de la aparate foto pe telefoane?"

Sebastian:

"Bineînţeles, am fondat laboratorul de imagistică vivo-ZEISS, unde de comun acord dezvoltăm şi cercetăm noi tehnologii ce ar putea fi transferate pe terminalele mobile. Pot doar să vă rog să aşteptaţi ce urmează să dezvăluim, nu putem spune mai multe. Mulţi oameni lucrează la inovaţii."

Alex:

"Noul Gimbal 2.0 a fost dezvoltat tot cu ZEISS?"

Sebastian:

"Nu am fost implicaţi, dar Seon îţi poate spune mai multe."

Seon:

‘’Gimbal este o tehnologie proprietară in vivo, atât în ​​variantele 1.0, cât și în cele 2.0. Lucrăm la versiunea 3.0, însă nu putem dezvălui mai mult la acest moment."

Alex:

"Vom vedea tehnologie ZEISS pe telefoane mai accesibile sau de buget?"

Seon:

"Face parte din strategia noastră pe termen lung și tot ce putem spune este că X60 Pro este doar începutul."


Alex:

"Spuneţi-mi mai multe despre parteneriatul cu ZEISS şi ce a adus pe vivo X60 Pro şi nu ar fi avut fără ZEISS."

Seon:

"Am lucrat îndeaproape cu ZEISS la câteva tehnologii cheie, la capitole că dezvoltarea de lentile, pentru că fiecare producător profesionist de camere are propriul său atuu special. ZEISS se remarcă prin acurateţea culorilor, reproducerea imaginilor "true to life". Am lucrat şi la Active Lens Alignment, pentru a ne asigura că lentilele 6+1 vor lucra împreună fără probleme. Am obţinut rezultate fantastice la reducerea zgomotului, a aberaţiilor, distorsionării, elemente cheie pentru o fotografie excelentă. Avem şi look-ul distinctiv Biotar pentru fotografii. Lucrăm de aproape cu ZEISS pentru 17 teste diferite ce trebuie trecute, dar şi la algoritmii necesari. Avem şi lentila Vario-Tessar folosită pe vivo X60 Pro. Acestea sunt doar câteva dintre detaliile proiectului nostru X60 Pro. În timpul producţiei am lucrat împreună la aceste 17 teste pentru componente cheie. Rezultatul este un smartphone fantastic, care reuneşte standardele ZEISS şi vivo. E şi motivul pentru care vivo X60 Pro a primit rezultate fantastice la testele media."

Alex:

"Eram curios cu privire la tehnologia Pixel Shift, m-am uitat pe multe site-uri şi nu prea erau explicaţii. Ceva cu nişte culori mai realiste?"

Seon:

"Ce face camera în mod normal, cea de telefon este să facă o poză şi apoi &quot;ghiceşte&quot; puţin pentru a reproduce culorile pe pixelii învecinaţi. Utilizăm pe deplin gimbal și algoritmii pentru a realiza acest lucru. Dacă ţii camera în mână, ea foloseşte micile vibraţii ale mâinilor, face o serie de poze şi le combină pentru a obţine o reproducere corectă a culorilor. Astfel se preiau mai multe imagini şi sunt redate corect culorile. vivo X60 Pro are, de asemenea, un sistem inteligent care îi permite să recunoască dacă este ținut în mână sau pe trepied. Atunci când este utilizat pe un trepied, acesta va muta gimbal în sine pentru a obține același efect."

Alex:

"Vedem şi alte modele X60 la noi, în afară de Pro?"

Seon:

"Doar Pro deocamdată."

Alex:

"Din punct de vedere al marketing-ului nu prea am văzut telefonul la EURO 2020, nu aşa mult cum mă aşteptam, la fotbalişti şi jurnalişti."

Seon:

"Restricţiile Covid-19 au anulat multe activități planificate. Cu toate acestea, cu siguranță ați văzut logo-uri vivo peste tot. De asemenea, suntem principalul sponsor al Cupei Mondiale din Qatar 2022 și a Cupei Europene EURO 2024. Viitoarele evenimente vor avea mai multă expunere pentru terminale."

Alex:

"Puteţi vorbi mai mult despre cercetarea şi dezvoltarea în Europa?"

Sebastian:

"Avem două grupuri care colaborează, un grup din Germania şi unul în Guangzhou în China. Ambele lucrează la inovaţii şi produse viitoare, iar atunci când dezvoltăm ceva nou, rămânem în constantă comunicare şi încercam să înţelegem ce vor consumatorii şi care sunt standardele actuale cerute. Focusul e mereu utilizarea a celor mai bune mecanisme optice pe telefoanele vivo şi aduse în mâna utilizatorilor. Lucrăm şi la Biotar Lens Simulator şi facem foarte multe teste în Germania. Produsele ajung cu toate în Germania şi sunt trecute prin laboratoarele ZEISS pentru a trece testele noastre de calitate. Ne ocupăm şi de design optic aici şi de modificările de ultim moment, de reducere de aberaţii, flare şi alte astfel de aspecte."

Alex:

"Sunt sigur că aţi făcut studii de marketing. Ce vrea consumatorul de la camera ideală de telefon?"

Seon:

"Am făcut un studiu privind nevoile consumatorului european. Când vine vorba de telefoane, este vorba despre apeluri, rețele sociale, dar și funcționalitatea camerei. Suntem un mare brand în Asia și funcțiile AI sunt apreciate acolo. Clientul european apreciază caracterul natural al pozelor mai mult, cu peisaje, face o mulțime de fotografii cu familia și de aici a rezultat lansarea vivo X60 Pro cu gimbal, dar și vivo V21 cu camera selfie high-end. TikTok a crescut odată cu izolarea şi am luat şi asta în calcul."

Alex:

"vivo V21 nu are tehnologie ZEISS?"

Seon:

"Nu are, dar vine cu tehnologie optică vivo de top."

Alex:

"Ce vine după stabilizarea pe 5 axe, pare maximul la ora actuală."

Seon:

"Marea noastră provocare e miniaturizarea, dorim să înghesuim mai multă tehnologie într-un spaţiu foarte mic. Cu Gimbal 1.0 şi 2.0 am perfecţionat mecanismul. Am reuşit să "scobim" o treime din placă de bază doar pentru a face loc acestui gimbal. Miniaturizăm giroscopul şi alte mecanisme de Gimbal pentru a le aduce pe telefon. Avem tehnologii Pitch, Roll şi Yaw pentru a compensa mişcarea. Am ajuns şi de la F/1.6 la F/1.48 cea mai bună deschidere de obiectiv de pe piaţă. Şi toate acestea fără a face un modul foarte protuberant. Miniaturizarea e cheia. Nu e doar despre gimbal, încercam şi să găsim şi alte modalităţi inovatoare şi posibilităţi de a uşura viaţa clienţilor. Explorăm camere detaşabile şi alte formate inovatoare, dar nu putem da mai multe informaţii. Spunem doar că nu ne oprim aici."

Alex:

"Am văzut un brevet recent vivo cu o dronă care iese dintr-un telefon."

Seon:

"L-am văzut acum 2 ani şi e o tehnologie încântătoare, dar mai e de lucru şi nu pot spune nimic."

Alex:

"ZEISS contribuie şi cu software sau doar cu lentile?"

Sebastian:

"Nu lucrăm doar la lentile, ci la întreaga experienţă de imagine, care include şi software. Nu doresc să comentez asupra părţii de software dezvoltată la noi şi cea de la vivo."

Alex:

"De ce nu aţi promovat mai mult deschiderea F/1.48 record a telefonului?"

Seon:

"Am fost modeşti la acest capitol şi am vrut să atragem atenţia asupra opticii excelente ZEISS, asupra AI-ului şi rezultatelor sale excelente, Portretelor Nocturne, Night Panoramă şi toate datorită partenerilor noştri. E important să vezi peisajul complet. Facem totul pas cu pas, am intrat în Europa de 7-8 luni şi în România de câteva, deci comunicăm treptat, în prima fază bazându-ne pe ZEISS, care e firma europeană. Deschiderea F/1.48 e ceva mai tehnologică, poate mai greu de înţeles pentru consumator. Ce e clar e că ne permite să facem fotografii nocturne foarte arătoase. Acum promovăm camera selfie a lui vivo V21, cu capturi selfie avansate la preţ bun. Creştem cota de piaţă rapid, acoperim 10 pieţe în Europa, dar vin şi altele în următoarele luni. Recent am avut o activitate de awareness & "Hello Polonia, suntem vivo". Poate pe viitor ne poate ajuta presa să expunem mai clar aspecte ca deschiderea F/1.48. Ne axăm acum pe Europa de Est pentru extindere, iar în următorul an dorim să acoperim toată Europa."

Alex:

"Vedem brandurile iQOO şi NEX la noi?"

Seon:

„NEX este un brand flagship, iar iQOO este destinat telefoanelor de ultimă generație pentru jocuri, dar până acum cercetăm și nu am decis încă când le vom aduce în Europa. IQOO a fost foarte bine primit în India și eSports este în creștere în Europa, așa că haideți să vedem cererea și potențialul. Odată ce brandul vivo este stabilit corect, putem aduce și aceste branduri."

Concluzii

Ce am reţinut? ZEISS este un exponent al tehnologiei optice europene şi globale, iar vivo a ales această companie pentru a îşi upgrada optica de pe telefoane. Consumatorul european aprecia deja ZEISS şi alegerea a fost logică. "Miniaturizare" e cuvântul cheie din acest interviu, goana după a înghesui cea mai tare tehnologie într-un pachet compact, un terminal subţire şi uşor.

Colaborarea dintre ZEISS şi vivo merge bine şi acesta a fost doar începutul. Contrar percepţiei de la prima vedere, ZEISS nu aduce doar lentile aici, ci experienţă, tehnologii proprietare, testare, algoritmi, brevete şi celebrele efecte ca Biotar

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×