Dacă pentru mulți luna iulie a însemnat vacanță și concediu, pentru noi acest mijloc de vară a fost plin și de evenimente. Am ajuns chiar și în Chicago, prin intermediul colaboratorului nostru Gabriel Bobon, un pasionat de aviație și călătorii, pe care îl puteți urmări și pe site-ul boardingpass.ro. Gabriel a ajuns așadar tocmai în Chicago acolo unde a participat la un eveniment special susținut la sediul central al Motorola din această metropolă americană.
Evenimentul a avut ca scop prezentarea evoluției grupului Lenovo pe mai multe segmente business în anul fiscal 2021 - 2022, cu accent pe segmentul smartphone, PC și smart device-uri, respectiv segmentul Data Center Group. Această prezentare a fost întinsă pe parcursul a două zile și avem dezvăluite rezultate financiare, detalii despre cota de piață și câteva planuri de viitor.
Rezultate financiare
Ca speaker l-am avut la acest eveniment pe Francois Laflamme, Head of Strategy & Global CMO, oficial care a vorbit despre o "hypercreștere" în anul fiscal 2021 - 2022. În această perioadă veniturile înregistrate de business-ul mobil au crescut cu 40% față de anul precedent. În zona PC grupul Lenovo a ocupat locul 1 global, cu venituri cu 18% mai mari (71.6 miliarde dolari). Pentru grupul Data Center s-a atins o creștere de 13%, venitul înregistrat fiind de 2 miliarde de dolari.
Ce ne intereseză în mod special este Motorola, adică brand-ul din Lenovo Group care pune accentul pe smartphone-uri și iată compania care bifează un profit record din ultimii 10 ani. Activările de terminale premium Edge au crescut cu 585% față de anul trecut, iar veniturile obținute din vânzarea acestor dispozitive au fost de 2x ori mai decât cele înregistrate cu un an în urmă. Pentru regiunea EMEA care include Europa, Orientul Mijlociu și Africa vorbim despre o creștere de 18% venituri de la an la an, cu 32% din totalul acestora provenind de la modele 5G.
Motorola a declarat că va continua investițiile în inovații, urmând a livra în continuare telefoane cu panouri OLED și tehnologie Dolby Atmos. Va aduce și cel mai subțire smartphone 5G, iar la nivel de cameră vom primi o tehnologie de autofocalizare Instant All-Pixel, cât și înregistrare video HDR10+. Brandul plănuește să ofere un portofoliu competitiv și inovativ de telefoane care să livreze experiențe unice și totodată vrea să crească numărul de parteneriate. Telefoanele Motorola sunt împărțite în 4 mari familii, după cum urmează:
- moto e - telefoane esențiale
- moto g - telefoane dezvoltate pentru ceea ce contează
- moto edge - posibilități extinse
- razr - simbol fashion
Moto a declarat faptul că va continua să lucreze la brand awareness și la prezența în online, inclusiv pe rețelele de socializare. În ultimul an Moto a avut o mulțime de campanii asociate telefoanelor lansate pe piață, cu accent pe punctele forte oferite. Brandul vrea să extindă și capabilitățile retail, să încheie parteneriate cu nume din lumea sportului și are pregătite și inițiative fashion/lifestyle.
Pentru 2023 Motorola vrea să extindă prezența în segmentul premium și va profita de oportunitățile de colaborare cu Lenovo. Avem și segmentul Motorola 312 Labs care lucrează la produsele viitorului, iar pe lista de produse avem următoarele:
- Purtabile tech: 5G XR Neckband conectat la 5G, cu Snapdragon 8 Gen1 și conexiune USB-C pentru headset-uri AR/VR
- Noi formaturi: pliabil next gen, rulabil, slidere, extensibil, noi tip de baterii, materiale smart
- Wireless: 5G+, 6G, WiFi 7, UWB, Air Charging
- Noi experiențe: Ready For, AR/VR, AI Experiences
Pe finalul prezentării ne-a fost dezvăluit și un studiu prin care Motorola a fost curioasă să afle ce elemente de design contează pentru utilizatori, iar acestea sunt următoarele:
- un modul de cameră subtil care să găzduiască un setup capabil
- butoane de control ușor de deosebit, care să se simtă ca și când ar face parte dintr-un design solid, durabil
- finisaj mat pentru rama telefonului, pentru amprente reduse, construcție mai solidă și grip mai bun
- lățime ideală pentru a se simți confortabil în timpul utilizării telefonului
- ecran Full Screen, muchii înguste și un footprint mic
Planuri de viitor
Nu în ultimul rând, Motorola ne-a dezvăluit ce pregătește pentru viitor și asta în materie de soluții B2B. Astfel, celebrul brand are în plan schimbarea strategiei și vrea să armonizeze puțin ofertele Lenovo pentru zona B2B astfel încât să facă loc și în acest segment pentru telefoanele Moto. S-a vorbit despre punctele forte ale brandului precum încrederea, produsele de calitate și prețurile competitive.
Se vor îndeplini și nevoile specifice pentru clienții Business to Business astfel că se va oferi securitate end-to-end, soluții ușor de administrat/instalat și un portofoliu complet. Strategia B2B va fi amplificată cu ajutorul capabilităților Lenovo, iar Moto promite experiențe specifice precum ThinkShield for Mobile, ThinkReality și mototalk. Vor continua și investițiile în inovații și tehnologii.
Iată propunerile Moto pentru clienții B2B:
- Portofoliu Enterprise Ready
- Business Grade Security
- Enterprise Class Services
- Industry Allianced
- Flexible RTMs
Vor există iată service-uri speciale cu prioritate pentru cei din sectorul B2B, programul Moto Care pentru protecție împotriva accidentelor, suport prioritar Moto Care Premier, cât și acces la MDM-ul Motorola și ThinkShield.
Concluzii
Ce am aflat după această vizită chiar în inima Motorola (sediul central din Chicago) este că ultimul an a adus creșteri semnificative în zona Mobile Business, cu creșteri chiar și pentru modele premium. Avem 4 familii mari de telefoane, fiecare cu un public țintă, iar brandul continuă investițiile, vrea să fie mai expus și face asta prin întărirea prezenței în online, ba chiar și prin magazine fizice.
Lucrează și la dispozitivele viitorului explorând noi formaturi de telefoane pliabile (rulabile, extensibile) și știe ce contează în principal pentru public. Continuă experiențele oferite la prețuri accesibile, iar ecranele OLED sunt aici să rămână. Se pune accent mare și pe extinderea B2B, cu programe bine definite și beneficii extra.