Huawei Pura 70 Ultra dispune de o cameră triplă, cu senzor principal de 50 megapixeli, unul Ultra Lighting Pop Up, adică retractabil. E un senzor echivalent cu 1 inch, un CMOS cu diafragmă cu deschidere variabilă, între F/1.6 şi F/4.0. Are şi stabilizare Sensor Shift OIS, adică se mişca senzorul pentru a contracara mişcările ce ar putea strica pozele.
Video-review HUAWEI Pura 70 Ultra, secțiunea Cameră
Mecanismul retractabil include 100 părţi mobile şi rezistă la 300.000 de extinderi şi retractări. Am şi împins camera retractabilă cu degetul şi a revenit imediat fără probleme, rotiţele şi motoraşele implicate fiind foarte puternice. Mai vine şi cu o cameră de 40 de megapixeli ultrawide, cu deschidere F/2.2 şi o cameră telephoto de 50 de megapixeli. E aşa numita Ultra Lighting Macro Telephoto Camera, care ajută la capturi Macro peste ce oferă S24 Ultra şi iPhone 15 Pro Max. Are deschidere F/2.1 şi stabilizare optică.
Are şi camera selfie de 13 megapixeli, una cu unghi larg, deschidere F/2.4 şi autofocalizare. Filmează 4K la 60 FPS. Camera Telephoto Macro are cea mai generoasă deschidere din industrie, adică F/2.1 şi mă refer strict pe zona Macro. Aduce şi Real Time Dual Shutter Exposure, putând captura imagini cu două expuneri simultan şi generând o poză mai clară prin AI. Prin Ultra Lighting Macro Telephoto camera poate utiliză o focalizare flexibilă, care aduce imagini cristal chiar şi de la distanţă, în cazul naturii şi clădirilor.
Nu uităm de XMAGE, înlocuitorul lui Leica, care aduce 4 profiluri de culoare: Original, Bright, Vivid şi Mono. Ultimul este un monocrom obţinut nu prin desaturare, ci prin captură mono REALĂ. Telefonul poate captura scene cu maşini la viteze de 300 km/h şi inscripţiile de pe ele vor rămâne clare. Cu funcţia Ultra Snapshot va prinde momente foarte rapide şi memorabile, mulţumită unor funcţii AI care capturează mişcări rapide pe expuneri lungi şi scurte, apoi combinate într-o imagine sharp.
Realizează şi capturi Portrait cu efect de adâncime la nivel de DSLR şi Macro-uri extrem de detaliate, acum la 5 cm, faţă de predecesorul ce avea 10 cm pentru Macro. Avem chiar şi 35X Macro Zoom, deci nu e un Macro tipic aici. Am trecut de la culori 8 bit pe generaţia trecută la culori 10 bit acum, capturate mulţumită unui senzor laser Mulţi Spectrum pe 10 canale. Portretele realizate cu acest telefon au acum o tonalitate a pielii cu granulaţie fină, tonalităţi naturale de piele şi umbre şi lumini mai rafinate. Avem şi Bokeh mulţi stratificat şi proporţii mai precise.
Și acum galeria... și ce galerie! Include la drifturi cu mașini nervoase la macro-uri de revistă cu plante până la cea mai frumoasă clădire din centrul Vechi sau niște papricaș pe cinste.
Fotografii la exterior/culori
Mă declar mulțumit de culori, excelent calibrate și mă refer aici la trandafiri surprinşi în curtea acelei biserici, cu nuanțe aprinse sau automobilele de la show-ul auto de la Politehnică (Poli Auto Fest 2024). Calibrarea este satisfăcătoare și pe camera principală și pe cea ultrawide. Nu ştiu dacă Huawei mai folosește extra pixelul RGBW pe senzor, dar ceva face bine.
Tele/Macro
Ce m-a cucerit cel mai mult este fotografierea tele-macro. E mai bine decât ce capturam cu camerele microscop pe unele telefoane când era la modă camera microscop acum vreo 2 ani. Văd firișoare minuscule ale unor vârfuri de frunză, separăm petale, sepale, pistil și practic învățăm botanică în detaliu.
Foarte multe fotografii tele macro merită puse în ramă, trimise la concurs sau propuse ca wallpaper. Vezi afide pe petale de trandafiri, poţi surprinde cele mai intime detalii ale unui iris uman, vezi ingredientele unui papricaş în toată savoarea lor.
La zoom mă declar încântat și ca reper avem acel ceas de la biserica din centrul vechi, din fața Hanului lui Manuc. Pe 3.5X și 5X arată spectaculos, iar 10X cred că da de lucru şi lui Pixel 8 Pro și iPhone 15 Pro Max.
Fotografii culinare
Fotografiile culinare au fost savuroase, fie că vorbim de papricaș de vițel și șpațl (de la Old Kitchen în Bucureşti), găluște nemțești sau de un McDonald's cinstit după un jogging cu Huawei Watch GT 4 la mână.
Focalizarea mi s-a părut mereu excelentă, peste ce oferă Galaxy S24 Ultra când te apropii foarte mult de subiect. Nu doar la mâncare, ci şi la obiecte în general.
Foto indoor/captura la interior
Cadrele de la interiorul Cărturești Carusel sunt memorabile și mă refer aici la cea mai frumoasă clădire din București, din Centrul Vechi. Detaliile cărților, acea structură artistică roșie suspendată, ca un blood spatter din Dexter, detaliile arhitecturale. E o bogăție în aceste cadre și o eleganță savuroasă. E o situaţie dificilă, a captura rafturi şi rafturi de cărţi, atât de multe obiecte de randat în cel mai mic detaliu de contur şi totuşi Huawei reuşeşte.
Selfie
Selfie-urile sunt perfecte, se vede fiecare fir de barbă alb în marea de fire negre. Ochii sunt în mod particular expresivi, văd un luciu plăcut pe iris, fiecare micro râd de expresie ajută la formarea de zâmbet, de exprimare a curiozității sau stânjenelii la acel eveniment cu drifturi. Poţi da zoom şi crop, nu o să vezi zgomot. Mai degrabă pe 1X totuşi decât pe ultrawide.
Separare bunicică a planurilor pe Bokeh, fără a raţa în mod deosebit vreun fir de păr. Rar am văzut fiecare geană a ochilor aşa clar redata. Textura părului poarta "iz" de AI, la modul pozitiv.
Snapshot
Și că veni vorba, am capturat cu Snapshot mașini nervoase și tunate care făceau drift-uri nebunești pornind la viteze mari. Și au înghețat perfect în timp și spațiu, cu norul de fum aferent, cu cauciuc spulberat pe fețele privitorilor și pe spatele telefonului. E o funcție utilă la evenimente sportive, de la fotbal la tenis și Formula 1. Și chiar face ce promite! Poți îngheța și păsări în zbor și mingea de tenis în aer.
Foto nocturne/ low light
Cât despre captura nocturnă, aș zice că singurul neajuns e că Night Mode-ul face culorile mai aprinse și mai roșiatice. Clădirea cu Magazinul București e un exemplu. E mult mai aprinsă reclama la Fanta cu Night Mode. În general claritatea a fost perfectă și nu am obiecții prea multe pentru luminozitate. Sursele de lumină au dimensiuni rezonabile în orice situație.
Nu văd reflexii neplăcute, nu văd grain. Până și ultrawide-ul e curat și luminos, chiar și pe lateral. Doar selfie-urile sunt un pic mai modeste, deşi ce e drept sunt făcute la întuneric. Nu am simţit nevoia să abuzez de Night Mode, camera e şi aşa "înfometata de lumină". Şi Zoom-ul a făcut o figură frumoasă pe acel semn "Cumpăram Cărţi", chiar şi la 5 sau 10X.
M-am uitat din nou peste captura Night Mode de la statuia din faţa Spitalului Coltea şi acolo modul în care aprinde culorile şi clarifica contururile obiectelor fac poză mai catchy pentru social media, deci înţeleg raţiunea Huawei.,
Captură video ziua
Legat de filmare, cea selfie e puțin soft la detaliile din spatele meu și aici mă uit la acei copaci din Campusul Politehnica. De fapt sunt soft doar pe unghi larg, în rest claritatea e perfectă și avem și detalii gârlă. Am panoramat cu succes la biserica Sfântul Antonie, cu o bogăție de flori și expunere bine reglată pe cer înnegurat.
Testele de stabilizare au ieșit perfect și cu și fără mod Steady. Încep să nu mai înțeleg de ce unele companii le mai pun pe telefoane, dacă modul default stabilizează așa bine și ai și detalii gârlă în 4K.
Microfoanele au fost perfecte și au prins urletul drifturilor, vocile mulțimii, muzica de la terase în centrul vechi și vocea mea puțin mai răgușită la selfie video. Am filmat multe secvențe de acțiune rapidă cu zoom pe acele mașini și am reușit să urmăm subiecții în mod eficient și să creăm material demn de un reportaj TV.
Testul de focalizare a fost trecut cu brio, alternând între acea cutie și fundal, cu o viteză parcă superioară unui iPhone 15 Pro sau Galaxy S24 Ultra. Camera focalizează deosebit de precis aproape.
Captură video noaptea
Filmarea low light e o idee cam întunecată pe alocuri și unele surse de lumină sunt mari, dar îmi place că a fost păstrat coloritul hotelului Grand Hotel Bucharest și al panourilor publicitare din jur.
E foarte multă lumină la filmarea de la Magazinul București și toate detaliile sunt cât se poate de clare. Zoom-ul face o treabă bună, pe logo-ul Naive, fără sacadare excesivă. A fost o schimbare ciudată de culoare totuși când am panoramat în dreapta spre reclamele Fantă.
Stabilizarea a fost la înălțime și noaptea, chiar și într-un panou cu neoane pe stil vechi, făcând slalom printre oameni. Doar ușoare vibrații ale imaginii au perturbat captura. Văd și un pic de zgomot și nuanță portocalie pe afară.
Disponibilitate
Prețuri actualizate