Interviu: am stat de vorbă cu Daniela Idi despre viitorul şi prezentul Motorola/Lenovo (MWC 2024)

1.299 ori
<b>Interviu: am stat de vorbă cu Daniela Idi despre viitorul şi prezentul Motorola/Lenovo (MWC 2024)</b>MWC 2024 nu a fost doar hands-on, hands-on şi iar hands-on, am avut ocazia să stăm de vorbă cu oficialii unor companii şi să aflăm planurile lor de viitor. Printre ei se numără şi Daniela Idi, director de marketing Motorola EMEA

MWC 2024 nu a fost doar hands-on, hands-on şi iar hands-on, am avut ocazia să stăm de vorbă cu oficialii unor companii şi să aflăm planurile lor de viitor. Printre ei se numără şi Daniela Idi, director de marketing Motorola EMEA şi am aflat care e strategia curentă Motorola, dar şi cea viitoare. 

Am pus întrebări legat de Motorola Edge 50 înainte de interviu şi... el nu a fost nici infirmat nici confirmat. L-am văzut certificat recent. Am auzit şi că ar putea fi ceva lansări în această primăvară... misterul continuă. A ajutat la interviu şi Agnieszka Stanczuk, Senior Manager pe PR şi cmunicare în cadrul EMEA MBG. 

Iată şi interviul:

"Sunt Daniela Idi, director de marketing pentru Motorola EMEA. Mă ocup de strategia de marketing, dezvoltare strategică, execuţie la nivel de echipe locale. Lucrez la Lenovo de 3 ani şi m-am alăturat oportunităţii Motorola recent. Sunt foarte bucuroasă să fac parte din proiect."

A: Deci, EMEA, înseamnă că ştiţi deja strategia şi totul pregătit pentru 2024. Sunt curios cum au fost primite produsele pe nuanța Peach Fuzz?

"Uimitor, a fost uimitor! Cred că parteneriatul este unul important, deoarece confirmă relevanța la nivel de trend şi design a lui Peach Fuzz. Este noua culoare care a traversat categorii: de la fashion la accesorii. Răspunsul consumatorilor este uimitor. În toată industria are tracţiune bună, iar răspunsul de la consumatori este excelent. Engagement, impresii, ele cresc şi cresc, iar parteneriatul confirmă noi oportunităţi pentru noi." 

A: Vom vedea şi accesorii Motorola pe această nuanţă? 

"S-ar putea întâmpla sau nu. Strategia culorii e una importantă. Nu putem dezvălui detalii, dar vă pot spune că sunt importante accesoriile, ca parte a ecosistemului pe care îl construim. Vrem să facem mai puternică conexiunea dintre dispozitive, accesorii şi soluţii."

A: Dacă vrei să cumperi parfumul Firmenich din cutie, unde îl găseşti?

"E o semnătură pe care o avem, un rezultat al studiilor noastre, modul în care suntem diferiţi de competitori. Nu se poate cumpăra separat, totuşi. Doar cutiile miros astfel. E doar al nostru. Poţi cumpăra un produs Moto, totuşi. E un extra element al evoluţiei Motorola. Modul în care interacționăm cu clienţii trece dincolo de culori şi atingere, e şi despre miros. E o modalitate nouă prin care te poţi conecta cu publicul."

A: Există o senzaţie că sunt prea multe telefoane Motorola, mai ales Moto G. La un moment dat am primit în septembrie 2023 5 telefoane Moto G. Există vreo teamă de canibalizare, de produse care se suprapun?

"Ce îţi pot spune este că avem nevoi ale consumatorilor pe care le adresăm şi strategii de marketing dedicate. Ne uităm şi la trenduri viitoare, pentru a înţelege orice oportunitate. Când vine vorba de confuzie, pot spune că avem dispozitivul potrivit pentru fiecare tip de consumator şi nevoile sale. Sunt şi alţi jucători care au strategii diferite, dar noi vrem să creăm şi comunicăm portofoliul în funcţie de oportunităţi. Avem RAZR dedicat unui consumator diferit de cel de Moto G. E ceva ce veţi vedea şi mai mult pe viitor. Pantone e un susţinător excelent al nostru şi ne aşteptam să vedem şi mai multe colaborări pe viitor."

A: De obicei era o diferenţiere între funcţiile de pe flagshipuri, cele speciale. Ready For era pe Moto Edge-uri, apoi pe Moto G şi acum chiar şi pe Moto G34, care e doar 200 de dolari. Dacă a dispărut diferenţierea, eu prezic că pe următoarele modele Moto Edge şi Moto RAZR vom vedea o funcţie nouă şi specială în loc de Ready For. Pregătiţi ceva în zona software?

"Lansăm ceva special aici la MWC 2024, Smart Connect. Smart Connect este soluţia pe care o propunem pentru a conecta câteva dispozitive. Va fi o modalitate de interconectare între telefon şi PC şi rezolva provocări în cadrul ecosistemului. Poţi vedea aici soluţia şi vedea cum se conectează dispozitive Android şi cele cu soft Microsoft. Va sosi pe toate terminalele Moto în curând, dar şi pe Lenovo şi ulterior şi pe cele non-Lenovo. Câtă vreme au Windows şi Android. Ideea este de a face o trecere lină între dispozitive şi a le interconecta la nivel de funcţionalitate."

A: Sunt curios, de vreme ce sunt aşa multe Moto G-uri, care s-a vândut cel mai bine?

"Depinde, avem diferite hituri în diferite ţări. Per total aş zice că avem vânzări bune la Moto G şi suntem mândri de contribuţia lui G în portofoliul general. Lucrăm şi pentru o împuternicire a familiilor de produse pentru a oferi soluţii de calitate, în funcţie de nevoile consumatorilor. RAZR are o poziţie diferită faţă de Edge şi Moto G, deoarece vrem să oferim experienţe diferite."

Completare de la Agnieszka (Moto Polonia):

"Moto G84 a fost telefonul cel mai premiat din zona midrange, foarte apreciat de consumatori şi de presă. În multiple țări a fost premiat. Cu el am început "culoarea anului" Pantone. "

A: Pregătiţi o nouă serie Edge pentru acest an?

"Poate că da, poate că nu. Urmăriţi ce se întâmplă şi veţi afla."

A: RAZR nou?

"La fel, poate că da, poate că nu."

A: Anul trecut am văzut un demo special al lui Moto RIZR în Barcelona, la MWC 2023, telefonul rulabil. Lumea mă întreabă: e doar un concept, îl veţi lansa comercial?

"Investim mult în cercetare şi avem multe concepte, dar puţine ajung să fie comercializate. Avem peste 300 de laboratoare care lucrează la inovaţie. Nu toate soluţiile sunt vândute comerciale. Noi analizăm oportunităţile de business. Înainte să lansăm o soluţie inovatoarea, facem o analiză internă. Cum ai văzut rulabilul, laptopul transparent, vei mai vedea lucruri de gen pe viitor."

A: Vă veţi alătura trendului de a extinde viaţa telefoanelor cu reparaţii acasă şi mai mulţi ani de actualizări? Unele branduri oferă 7 ani de actualizări.

"Evident analizăm asta, dar depinde de la ţară la ţară. Vrem să oferim cele mai bune soluţii posibile. Sustenabilitatea e o valoare importantă pentru companie. Facem service-ul mai uşor şi încercam să reducem elementele poluante şi materialele poluante. Ne-am luat angajamentul la acest capitol şi o vom mai face pe viitor."

A: Primesc des comunicate de presă despre telefoane Moto cu stylus lansate în SUA. De ce nu şi în Europa?

"Depinde, avem nevoi diferite ale clienţilor şi trenduri diferite, dar şi penetrare diferite a produselor în fiecare ţară. Avem o abordare "glocala", adică şi relevant global, dar şi local. Poţi găsi un telefon hit în China, dar nelansat în EMEA. Depinde de nevoile consumatorilor."

A: Cum merg parteneriatele? Sunteţi parteneri cu Pantone, Sony pentru cameră, MediaTek şi Qualcomm la CPU. Văd că tindeţi totuşi mai mult spre Qualcomm decât spre MediaTek. Alţi producători merg spre MediaTek mai degrabă, pentru că e varietate mai mare şi preţurile sunt mai mici. Qualcomm are mai puţine Snapdragon-uri. Anul ăsta mai mult MediaTek sau Qualcomm?

"Nu pot spune care e cota pentru fiecare şi care e cea mai bună soluţie. Cred că alegem cea mai bună soluţie pentru fiecare produs."

A: Simt că în ultimii ani au fost nişte oportunităţi ratate de promovare a unor funcţii de pe telefoanele Moto. Family Space şi Moto Unplugged, Moto RAZR 2022 cu aplicaţiile sale full screen nu au fost promovate. Galaxy Z Flip 5 le-a adus mult după ce Moto avea două telefoane cu aşa ceva. Nimeni nu a ştiut.

"Sunt de acord cu tine. Suntem într-o călătorie, în care creăm consistență la nivel global şi local şi evoluăm ca brand. Mă aştept să fim un brand mai puternic în modul în care comunicăm cu clienţii pe viitor. Posibil să fie ceva fragmentare. Viitoarele generaţii vor fi mai bine promovate. Brandul creşte şi avem rezultate excelente de la consumatori. Sunt pozitivă legat de viitoarele produse."

Completare Agnieszka:

"Moto Unplugged ar fi trebuit să ajungă sub formă de comunicat de presă în România, în decembrie"

A: Family Space e practic un mod de a crea un spaţiu special pe telefon pentru cei mici sau cei bătrâni, corect?

"Agnieszka: Nu eram 100% pregătiţi să îl detaliem, dar acum lucrăm la asta."

A: Aţi spus tablete mai devreme. Să ne aşteptăm la tablete Moto?

" Avem tablete uimitoare Lenovo, în toate segmentele, dar şi unele Moto în unele regiuni, dar nu avem de gând să le vindem global. "

A: Chiar şi televizoare Moto în India?

"Există în alte regiuni, dar în multe regiuni avem tablete Lenovo. Aşa e o idee bună de a experimenta Smart Connect."

Agnieszka:

"Am trimis acum comunicatul de presă cu privire la Smart Connect. Încă o noutate: de azi vom folosi Gorilla Glass pe TOATE telefoanele Motorola."

A: Toate? 

"Moto G, Moto Edge, RAZR la exterior."

A: Cum s-a decis Motorola să producă un telefon pliabil şi a ales formatul Flip şi nu Fold? A fost un pariu la siguranţă, deoarece rivalii, ca Samsung vând de 6 ori mai multe Flip-uri decât Fold-uri.

"Soluţiile pliabile sunt o oportunitate pe piaţă. Noi privim spre oportunităţi în general. Avem Fold pe radar, dar nu promitem că vom lansa aşa ceva. Nu ne asumăm vreo promisiune, dar vedem cum sunt primite acele modele pe piaţă. Fiecare are alt segment. E ceva interesant pentru noi totuşi. Încă discutăm, dar nu avem planuri de genul."

A: Se poate spune că v-aţi retras de pe piaţa telefoanelor robuste, odată cu problemele Bullitt?

Agnieszka:

"Nu e chiar aşa, noi doar ofeream brandul spre Bullitt, o licenţă, atât. Nu era produsul nostru Moto Defy. Dar avem în continuare ThinkPhone, care e robust şi el. Asta e direcţia pe care vrem să o urmăm. "

A: ThinkPhone rămâne un produs de nişă, e pentru corporaţii. Va sosi oare şi pentru consumatori?

"E mai degrabă pentru B2B, pentru business, dar pe măsură ce ne vom extinde pătrunderea pe piaţă vom avea oportunităţi pentru acest produs, care e un canal important de a oferi experienţe Lenovo."

A: De vreme ce RAZR şi RIZR se bazează pe glorii trecute, iar de vreme ce în primăvara se împlinesc iar zeci de ani de la primul apel telefonic din anii 1980 de pe un Moto, să ne aşteptăm iar la ceva vintage? În Madrid am văzut un RAZR vintage la lansarea lui RAZR 40 Ultra. 

"Vrei să vezi ceva anume?"

A: Poate chiar Moto DynaTac, să educaţi generaţiile tinere. 

"Vom vedea, e o idee bună."

Agnieszka:

"Avem de sărbătorit şi 20 de ani de RAZR."

A: Se poate compara noul RAZR cu vechiul RAZR?

Agnieszka:

"Nu putem compara ce a fost acum 20 de ani cu ce e acum. Pot spune că noul RAZR a fost un mare succes. A fost pentru prima dată când am atras un public feminin aşa mare. Apoi am fost singurii cu ecran extern aşa mare. Am şi oferit consumatorilor culoarea Pantone a anului. Nu aş compara niciodată totuşi ce a fost acum 20 ani cu ce e acum."

"E un trend complet diferit în industrie. Acum 20 de ani nu ne trezeam cu telefonul lângă cap. Penetrarea smartphone era clar mai mică. A fost un hit şi suntem foarte încântaţi de rezultate şi vedem scenarii viitoare, dar de comparat nu. Noi suntem diferiţi decât acum 20 de ani. Căutam diferite soluţii tehnice."

Agnieszka:

"Şi preţul e o mare diferenţă între RAZR acum 20 de ani şi acum. Acum pliabilele sunt mai scumpe. E nevoie de timp să avem pliabile accesibile."

A: Îmi imaginez că de Black Friday Moto RAZR 40 va fi hit, la preţ mic. Era foarte promiţător deja în zona midrange. 

Agnieszka:

"Mulţi tineri au apreciat Moto RAZR 40, cel cu ecranul extern mai mici. Tinerii au fost foarte încântaţi de cele 3 culori uimitoare."

A: Preferata mea all time a fost cea verde de pe Moto Edge 40 sau Moto Edge 40 Neo.

"Ţi-a plăcut aşa mult verde? O să mai facem asta."

Agnieszka:

"A fost şi a mea."

A: Lumea încă se întreabă cum poţi pune o baterie de 5000 mAh pe un telefon aşa subţire.

"Aşa e. Pe viitor poate negociem cu Pantone pentru un verde culoarea anului."

A: De ce experimentaţi cu un telefon care se înfăşoară în jurul încheieturii şi un ecran transparent pe laptop? Lume chiar vrea ata?

"Noi căutăm soluţii care nu există încă pe piaţă, pentru evoluţie. E vorba despre anticiparea dispozitivelor viitoare. Vrem să rezonam cu publicul şi apoi să extindem disponibilitatea sub formă de produse. Facem tehnologia mai umană."

A: O ultimă întrebare. Toată lumea a înnebunit cu AI. Faceţi ceva cu AI?

"Oh da, Lenovo a introdus deja soluţii şi PC-uri cu AI (AI For All), dar pregătim mai multe pe viitor. E un subiect puternic. Vrem să facem AI-ul centrul experienţei noastre. Moto analizează valoarea pentru public."

A: Mulţumesc mult, o zi bună.

Concluzii

Motorola nu confirmă, nici nu infirmă că va exista un Motorola Edge 50 sau RAZR 50. Dar, e totuşi clar că vor exista ambele. Vedem că au pus foarte mare accent pe parteneriate şi pe interconectarea produselor Moto cu cele Lenovo. Şi chiar dincolo de Lenovo, prin Smart Connect. Din păcate nu am aflat dacă vom primi mai mulţi ani de actualizări, dar am aflat că service-ul telefoanelor Moto va fi mai uşor, iar protecţia Gorilla Glass se va găsi pe mai multe variante de modele. Am fost surprins să aflu că Moto G84 a fost hit şi Moto RAZR 40 la fel, ceea ce defineşte ce a mers bine în strategia Moto.

Văd că pun şi mare accent pe interconectarea cu Windows şi pe o experienţă mai umană: culori şi texturi plăcute, mirosuri plăcute, ecrane mai rezistente, conexiune cu PC-ul mai facilă. Moto are o abordare umanistă şi face tot cu studiile lângă, ştiind mereu ce vrea consumatorul. Să vedem totuşi ce va fi special la RAZR 50 şi Moto Edge 50, pentru că avem deja o competiţie acerbă pe piaţa între flagship-urile lui 2024.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×