Motorola RAZR 50 Ultra, la fel ca multe alte pliabile flip de pe piață, vine cu un setup foto dual, mai precis o cameră principală de 50 mpx, f/17, cu OIS și funcționalitate Instant-all Pixel Focus. I se alătură o cameră telephoto de 50 mpx cu zoom optic 2x, acolo unde predecesorul oferea în schimb o cameră ultra-wide de 13 mpx cu AF. Cea wide avea 12 mpx. Primim așadar upgrade notabil, dar regret că modul macro dispare din ecuație.
Video-review Motorola RAZR 50 Ultra, secțiunea Cameră
Pentru selfie-uri avem o cameră de 32 mpx integrată în decupajul din ecranul pliabil, care scoate fotografii la 8 mpx prin Quad Pixel Bining. Livrează moduri Portrait, Photo Booth, Pro, Dual Capture, Spot Colour, Face Beauty, Live Filters și mai primim optimizări AI, Auto Night Vision. Pe camera principală avem Night Vision, Timelapse, Super slo-mo, Dual Capture, Auto Camcorder Mode, Adaptive Stabilisation.
Cu ajutorul ecranului pliabil poți avea telefonul deschis la 90 grade, moment în care interfața camerei se împarte în două, cu vizorul sus și opțiunile de captură jos. Astfel ai și extra stabilizare, fără nevoia unui trepied. Atunci când îndoi telefonul astfel când ții telefonul landscape, pornește filmarea camcorder, pentru extra stabilizare.
De asemenea, poți realiza selfie-uri folosind camera principală și ecranul secundar pe post de vizor, iar dacă faci poză unui prieten tu vei folosi fereastra ecranului pliabil iar pe ecranul extern prietenul va vedea o animație menită să scoată un zâmbet, sau poți seta să vadă un preview.
Selfie
Discutăm întâi despre selfie-uri iar sfatul important de care trebuie să ții cont este acela să faci astfel de fotografii folosind camera principală duală și ecranul secundar pe post de vizor. Calitatea fotografiilor livrate de camera dedicată de 32 mpx din ecranul pliabil nu prea se ridică la înălțimea așteptărilor și ar fi și păcat să nu profiți de faptul că poți face selfie-uri super detaliate cu setup-ul principal.
Așa am procedat și eu iar rezultatele vorbesc de la sine. Acolo unde camera selfie dedicată livrează supraexpunere cu soarele în spate, camera principală nu "știe" de așa problemă și îți pune pe tavă super fotografii. Preferatele mele sunt cele cu mod Portrait, în care tu ești subiectul principal și ieși în evidență. Texturi, culori naturale și detalii, toate bifate. Noaptea desigur, mai scade din calitate, dar tot camera duală este recomandată.
Zi
Lansarea telefoanelor în plină vară ne obligă să ieșim cu acestea la teste foto în condiții dure, iar aici mă refer la soare arzător, temperaturi mari și scenarii dificile pentru HDR. Cu Motorola RAZR 50 Ultra rezultatele arată foarte bine chiar și cu aceste condiții, exceptând ce-i drept momentele în care mai scapă ceva supraexpunere a fundalului.
De asemenea, au mai fost cazuri în care HDR-ul nu a livrat tocmai ce trebuia, asta atunci când cerul s-a înorat brusc și multă vegetație a rămas în umbră. La soare doar în plan îndepartat e mai greu de remarcat ce ai prins în fotografie. Îmi plac culorile redate aici, texturile și numeroasele nuanțe de verde ale vegetației, fără suprasaturare.
Culori
Și la capitolul culori camera lui Motorola RAZR 50 Ultra se descurcă admirabil, nuanțele fiind capturate exact precum în realitate. Ai grijă ca înainte să vezi culori suprasaturate, să alegi alt mod de culoare pentru ecran, pentru că de acolo vine problema, nu de la cameră. Roșul arată bine chiar și bătut de soare în cazul trandafirilor, galbenul pare un gradient pe flori, iar în magazin nu avem probleme cauzate de luminile puternice.
Zoom
Marele upgrade pe care Motorola l-a adus în cazul lui RAZR 50 Ultra constă în înlocuirea camerei ultra-wide de predecesor cu una telephoto. Ai zoom optic 2x pe care îl vei folosi mult pentru captura portrait de persoane, dar asta nu înseamnă că nu te poți folosi de mărire pentru a fotografia alte subiecte de la distanță. Zoom-ul digital este 30x și deja la acel prag ai efectul pictură, dar măcar textul rămâne lizibil ca în cazul logo-ului Auchan, iar culorile arată bine chiar și la acel nivel.
Poți să obții fotografii de calitate până pe la 4-5x și sunt multe exemple în galerie, poate chiar și peste acest prag, preferata mea fiind cea cu lumea plimbându-se pe podul grandios din parc. De pe pod am dat zoom și pe lac, cu un luciu vibrant, culori arătoase și detalii bifate. În fotografiile cu persoane, apare acel efect cinematic, cum îmi place mie să îl numesc, camera oprind timpul în loc pentru a spune o poveste. Clar un upgrade binevenit, chiar dacă era distractiv și modul macro de pe ultra-wide, dar nu sunt toate pierdute după cum vei afla în continuare.
Closeup și bokeh
Pentru că vorbeam mai sus despre lipsa modului macro acum că nu mai există ultrawide cu AF, nu trebuie să te întristrezi pentru că RAZR 50 Ultra sau mai bine zis camera sa, îți permite să te apropii mult de subiecte. Avem multe mostre closeup care arată foarte bine, cu pânze de paianjen în vegetație, robinetul metalic plin de zgârieturi, rugina de pe stâlp sau preferata mea, albina de pe floare, o poză care mai că ai zice că este una macro, dar nu, este un closeup!
Îmi place cum se descurcă această cameră și la fotografierea portrait/bokeh, cu moduri 24mm, 35mm, 50mm sau 85mm. Le-am încercat rând pe rând și la primele teste nu prea am fost dat pe spate de fotografiile portrait cu acea motocicletă, unde partea superioară a rămas blurată. Nici acea decorație în bătaia vântului nu a arătat prea bine, camera având probleme în a îngheța cadrul.
Dar după lucrurile s-au schimbat în bine și avem felinarul metalic care arată super bine, decorația ghiveci-barză din parc și desigur florile, de care nu puteam uita. Camera are o decupare precisă și spre deosebire de alte telefoane nu uită de frunze și tulpină, păstrându-le în focus.
Noapte
În final discutăm despre mostrele nocturne unde Motorola a decis ca și fără Night Vision activat să fie aplicate ceva optimizări la nivel de iluminare. Diferența este că fără NV siglele magazinelor sunt ceva mai luminoase și emană lumină, pe când cu modul activat, luminile se mai cumințesc. Încă de la ieșirea din bloc imaginile arată bine iar la stradă avem culori plăcute și calde, fix precum o plimbare de vară.
Halourile nu exagerează, iar la lumină până și verdele vegetației arată foarte bine, ca și restul culorilor de altfel. Avem și fotografia cu gardul și un EasyBox roșu care confirmă spusele. Nu e rău nici la zoom, iar până la 5x rezultatele sunt de apreciat. Poți să te joci și cu acele efecte de expunere lungă, iar per total captura de noapte chiar arată bine, bine de știut dacă vei lua cu tine telefonul în vacanță, la un parc de distracții, festival, pe înserate.
Video
Și trecem la video, unde începem cu filmările selfie, iar aici aceeași recomandare ca și la foto, încearcă pe cât posibil să folosești camera principală dacă vrei extra detalii, claritate, culori și stabilizare. Fix asta primești, chiar și când ai soarele în față.
La captura standard, în 4K60fps lucrurile arată foarte bine, poate cu ceva neajunsuri la stabilizare, cu un efect tremurat în primele secunde. La 30fps avem rezultate și mai plăcute vizual din punct de vedere al stabilizării, iar un exemplu pe cât se poate de elocvent este urcatul acelor scări din parc. Panoramarea arată fantastic cu cerul înorat și nuanțele de verde din jur, plus magnificul pod suspendat.
Avem culori naturale, fix ca la foto, autofocalizare precisă și rapidă, iar la zoom sunt cadre arătoase, cu mențiunea că în 4K range-ul de zoom este mai limitat și mai avem tremur între praguri.
Pe timp de noapte în zone mai întunecate scade din calitate, mai pierdem și din stabilizare, dar o parte bună este că halourile rămân cuminți. Și într-un cadru cu multe subiecte precum intersecția de la Auchan, camera face o treabă bună la panoramare, în a păstra culorile, detaliile și calitatea în 4K.
Disponibilitate
Prețuri actualizate