Sony Xperia 1 VI rămâne un cameraphone, chiar dacă design-ul camerei din spate nu țipă acest lucru, acum că majoritatea telefoanelor de pe piață se remarcă prin acele module circulare uriașe. Sony rămâne la un loook clasic și avem un setup foto interesant, care păstrează pentru început camera wide de la predecesor, de 48 mpx, f/1.9, de 1/1.35" și desigur cu OIS.
Video-review Sony Xperia 1 VI, secțiunea Cameră
I se alătură o cameră ultra-wide de 12 mpx cu autofocus, iar nouă este camera telephoto de 12 mpx care oferă acum zoom optic continuu între pragurile 3.5x și 7.1x, versus 3.5x și 5.2x pe Xperia 1 V. Avem și OIS, iar cu ajutorul acestei camere putem face și captură macro de la 4cm.
În aplicația Camera avem jos opțiunile Photo (0.7x, 2x, 2x, 3.5x, 7.1x), Video, Slow Motion, Bokeh, Pro Video, Pro Photo. Se poate captura RAW, RAW și JPEG sau doar JPEG și există multiple opțiuni de captură continuă în zona Pro. Camera mai beneficiază de optică ZEISS, HDR, eye tracking, panorama și filmează 4K până la 120fps HDR. Pentru selfie avem caemră de 12 mpx.
Selfie
Începem cu mostrele selfie unde lucrurile arată la fel ca anul trecut, asta pentru că s-a păstrat fix aceeași cameră. Ce remarc în special aici este faptul că avem fotografii detaliate, cu texturi arătoase, tonuri naturale, expresivitate și un bokeh foarte eficient, cu decupare precisă. La umbră imaginile nu mai arată atât de bine și mai sunt momente în care HDR-ul nu își face până la capăt treaba.
Foto zi
Mai departe vedem cum se prezintă fotografiile ziua, într-o dimineață însorită, iar la ieșirea din bloc remarc culorile naturale, fiind un aspect la care camera excelează. Avem un unghi ultra-wide generos unde coloritul se păstrează, dar apar mai multe zone întunecate, semn că aici HDR-ul este mai sfios.
Vedem și un roșu arătos la gardul din parcare, iar mai la stradă HDR-ul se confruntă cu probleme și pe wide, mai ales printre clădiri, mașini aflate la umbră. Cerul se prezintă excelent, avem detalii cât cuprinde, dar marele neajuns este HDR-ul care tot ezită. Ai întotdeauna la dispoziție modul Pro pentru a controla cadrul după preferințe, iar în galerie primești sugestii pentru iluminarea cadrelor.
Closeup, bokeh, macro
Unde face o impresie plăcută această cameră este și captura closeup, fie că vorbim despre robinetul metalic, gardul din jurul parcului care parcă spune o poveste de început de primăvară mai degrabă cu soarele în fundal, sau cu acel focus excelent pe luminițele ce îmbracă un pod.
La nivel de bokeh lucrurile sunt cu du-te vino pentru că mai sunt neajunsuri, precum cadrul cu robinetul unde din cauza soarelui ce bate metalul acestuia, sunt pierderi de focus pe întreg robinetul. Tulpina cu fructe roșii arată mult mai bine, iar la motocicletă focusul s-a aplicat mai degrabă în zona superioară.
Avem și macro de calitate, cu un slider pentru ajustarea de focus și un efect blur cinematic care te ajută să obții fotografii deosebite. M-am apropiat de mici fructe roșii, de frunze bătute de razele soarelui, dar și de texturi de fibre ale hainelor care arată excelent.
Zoom
Capitolul la care consider că Sony Xperia 1 VI excelează este zoom-ul optic continuu, ceva ce nu prea mai vedem pe smartphone-uri. Avem 2.5x, 3x, 5x sau 6x zoom optic, dar între aceste praguri intervine AI-ul sau zoom crop-in, iar calitatea scade. Nu și aici unde avem zoom optic continuu între 3.5x și 7.1x. Între aceste praguri nu vei avea deloc pierderi de detalii, iar rezultatele vorbesc de la sine.
Cel mai bun exemplu este roata panoramică din târgul de Crăciun unde vedem clar toate elementele din componență și putem chiar număra beculețele de pe fiecare bandă metalică. Și la zoom HDR-ul ezită, fiind o problemă generală la acest Sony, dar când ai condiții optime rezultatele sunt pe măsură. Și cățelușii husky din finalul galeriei arată excelent la zoom optic.
Night
Pe timp de iluminare scăzută rezultatele sunt arătoase, nu avem halouri exagerate printre blocurile cufundate în negura nopții și văd că se păstrează și culori naturale, fără exagerare, suprasaturare. Acel galben de pe Ford Focus-ul ST atrage atenția în noapte, iar mai la stradă pe ultra-wide cresc halourile, zonele întunecate.
Nu avem un Night Mode propriu-zis, camera detectând automat condițiile și realizând fotografia dorită. Mai sunt momente când apare iconița dedicată și poți dezactiva ajustările la nevoie. În parc lucrăm cu multe luminițe de Crăciun, iar cu ceva inspirație poți crea o fotografie numai bună de transformat în felicitare unde avem acel blur pe luminițe în spatele subiectului în focus, ca Bokeh Flare de pe OPPO.
Fotografiile sunt foarte arătoase în târgul de Crăciun, dar mai sunt necesare câteva ajustări ulterioare în galerie pentru a obține ceea ce îți dorești. Un exemplu este acel soldat colorat statuetă de lângă carusel, unde în galerie mi-a fost sugerată iluminarea extra, iar lucrurile au arătat mult mai bine după. La zoom mai apar acele luminițe ascuțite, dar obții cadre ce pot fi folosite fără problemă.
Video
Iată-ne ajunși și la mostrele video, iar pentru început vedem cum se prezintă capturile cu senzorul selfie. Răspunsul ar fi acceptabil, dar cu mai multe problemuțe precum stabilizarea, umbre, HDR care ezită. Mai degrabă să te rezumi la filmarea vlogging de pe loc. La filmarea clasică tip plimbare, avem multe detalii pe 4K 60fps, dar un cadru ce mai mișcă stânga dreapta la mers.
Culorile arată foarte bine, percepute de cameră fix precum în realitate și se vede asta la gardul din cartier, atât la umbră cât și în bătaia razelor de soare. Mai departe odată ajunși în parc, continuă acea mișcare stânga-dreapta, iar cadrul pare destul de întunecat, fiind încă un scenariu în care HDR-ul ezită. La urcarea pe scări lucrurile arată bine, iar dacă vrei o stabilizare și mai eficientă ai High Quality pe 4K 30fps.
Îmi place și panoramarea, focusul este rapid, iar la zoom vedem cât de bine arată roata din târgul de Crăciun, mai ales la pragurile 3.5x - 7.1x între care avem zoom optic. Aceeași situație se repetă și la testul spre acei bătrânei în plimbare, unde avem zero pierderi de detalii la zoom.
Pe timp de noapte filmarea selfie dezamăgește și nici printre blocuri nu arată mai bine lucrurile la captura folosind camera din spate. La stradă se îmbunătățește situația, iar halourile se comportă diferit, existând și scenarii cu sfere mari și cu tente mov unde lumina strălucește puternic.
Cu numeroasele lumini din parc camera are ceva probleme iar la zoom aceleași luminițe prin aripi, devenind ascuțite. Atunci când dă de lumini puternice, camera întuneca restul cadrului, punând accent pe zona luminoasă. Îmi place și cadrul cu orașul de după ploaie și străzile care lucesc, cât și clipul în care cei mici se bucură de călușei.
Disponibilitate
Prețuri actualizate