Xiaomi 14T Pro nu se lasă mai prejos de rivali nici când vine vorba despre cameră, oferind un setup avansat care pare mai îndreptat către videografie. Optica Leica (VARIO-SUMMILUX 1:1.6-2.2/15-60 ASPH) este la posturi și bifăm aici un senzor principal de 50 mpx Light Fuson 900 cu deschidere f/1.6, echivalent 23mm, pixeli de 2.4 micron, funcție Dual Native ISO Max plus stabilizare optică desigur.
Video-revew Xiaomi 14T Pro, secțiunea Cameră
În continuare găsim camera telephoto de 50 mpx cu zoom optic 2.6x, deschidere f/2.2, alături de camera ultra-wide de 12 mpx, fără autofocus din păcate. Primim bliț LED dual-tone, iar camera selfie are 32 mpx și filmează 4K@30fps. Cea din spate urcă până la 8K@30fps. Poți filma și HDR, ai moduri Steady Video, Steady Video Pro, plus Motion Tracking Focus și o funcționalitate nouă - teleprompter.
Leica înseamnă aici lentile, stiluri foto, filtre, watermark şi sunetul shutterului, dar şi Leica Portrait. Avem şi AISP, cu Fusion LM, Color LM, Tone LM şi Portrait LM. Adăugăm la funcţii şi Ultra HDR şi Master Portrait, dar şi Movie Mode şi Master Cinema, plus Director Mode. Toate oferă control granular asupra capturii. Avem şi 5 distanţe focale, 32% mai multă lumină capturată decât la Xiaomi 13T Pro şi un Bokeh mai natural.
De asemenea, mai avem și Movie Mode (FHD, aspect 2.39:1), bokeh mai natural la video. Master Cinema e captura video 10 bit, culori REC 2020, în paleta mult mai largă decât standardele trecute, sRGB şi restul. Avem şi video HDR suportat aici. Interfaţa camerei include opţiuni ca Short Video, Dual Video, Director Mode, 50 MP, Slow Mo, Long Exposure, Night, Panorama, Time Lapse. Plus Document, Portrait, cu vreo 5 setări: Standard, Documentary, Swirly, 75 mm, Soft Focus. Unele arată ca în portrete alb negru din reviste, altele ca National Geographic.
Există şi AI Camera, Tilt Shift, Motion Tracking Focus şi Steady Video, stabilizare în mod Standard sau Pro. Plus telemprompter. Modul Pro aduce reglaje pentru foto şi video, la nivel de expunere, ISO, shutter, balans de alb, focalizare.
Selfie
Primele de pe listă sunt fotografiile selfie unde chiar la ieșirea din bloc am fost întâmpinat de un soare puternic, condiții care nu au derutat camera frontală care a reușit să ajusteze bine texturile, expresiile faciale, cât și culorile, cu o față roșie pe care pica lumina. Un pas mai departe și cu mod Portrait activat lucrurile au arătat și mai bine, cu decupaj aproape perfect. Ce am remarcat la fotografiile selfie fără bokeh, este că sunt ceva mai smooth la nivel de ten, o comparație pe care o poți vedea și tu în galerie.
Modul Portrait dă un efect de blur grandios, cu tine în prim-plan, o delimitare neașteptat de bună pentru firele de păr și texturi palpabile vizual. Indiferent de mod, fundalul va arată foarte bine, fără supraexpunere, sau suprasaturare., ba chiar cu efecte bokeh precum acele sfere din fotografia de lângă gardul colorat. Foarte mulțumit de ce poate 14T Pro la selfie-uri și nici noaptea nu stă rău, dacă ai lumina potrivită.
Am folosit și editorul foto pentru a scăpa de coșurile de pe bărbie, iar rezultatul l-am atașat mai sus, folosind tool-ul eraser din editorul pus la dispoziție. Există și AI Editor Pro unde poți șterge obiecte, cabluri din fotografii de exemplu sau oameni, folosind AI-ul.
Fotografie de zi
Pe timp de zi camera lui Xiaomi 14T Pro reușește să livreze texturi și culori naturale, iar din start am remarcat variatele nuanțe de verde ale vegetației plus roșul semnului Interzis de printre copaci. Unghiul ultra-wide este foarte generos și mai că am prins toată intrarea în bloc chiar de lângă ușă. Există și acea deformare specifică. Ce remarc la ultra-wide sunt fotografii mai luminoase și mai predispuse la supraexpunere, după cums e vede în exemplu cu blocul și parcarea, unde pe ultra-wide se pierd detalii la geamuri.
Mai apare și suprasaturare uneori, precum s-a întâmplat în aceste zile peste normal de calde iar soarele în fața camerei afectează puțin HDR-ul care este derutat. Cerul arată bine în continuare totuși. Sunt aceste zone în fotografii care uneori rămân întunecate și nu vezi clar ce se ascunde în acel loc.
Cumva la ultra-wide zonele cu pricina sunt mai luminoase și cred că mai e nevoie de ceva ajustări printr-un update pentru a regla HDR-ul. L-am lăsat pe auto la mostre și pe Leica Authentic, existând și opțiunea Vibrant.
Closeup, bokeh
Chiar dacă nu avem un macro dedicat, camera lui Xiaomi 14T Pro îți permite să te apropii destul de mult de subiectul vizat și astfel ajungi să vezi mai îndeaproape elemente precum rugina unui stâlp de iluminat și straturile de vopsea, zgârieturile de pe robinetul metalic, texturi de lemn de pe masă sau vopseaua scorojită de pe pod.
La captura Portrait lucrurile se prezintă foarte bine și am început să pun modul la treabă imediat de la startul turului foto, moment în care am găsit niște fructe mici și roșii apetisante, dar numai vizual. Apoi am dat în cale de un motor și am testat astfel cele 4 opțiuni (23, 35, 60 și 75mm), cu decupări precise. La obiecte mai micuțe precum flori aș opta pentru 23mm și 35mm, iar la obiecte mai mari precum acest vehicul te poți folosi de 60mm și 75mm pentru a prinde detalii arătoase cufundate în blur.
Camera s-a descurcat excelent și la acel felinar metalic, reușind să prindă în focus atât corpul său, lanțul agățătoare cât și becul de la interior. Au fost telefoane recent testate care la fix același cadru dădeau chix când venea vorba de focalizare completă pe felinar și becul cu pricina, focusul fiind pus doar pe exterior nu și pe interior. Avem apoi imagini din parc cu trandafiri pe ultimele clipe bucurându-se de stropi de apă, care inițial au avut o textură cam soft.
Apoi am schimbat modul Bokeh și lucrurile s-au îmbunătățit cu mici scăpări pe alocuri de focus pe tulpini.
Zoom
Se descurcă bine și când îl supui la teste de zoom pe Xiaomi 14T Pro și poți urca lejer la 5x fără a pierde prea multe detalii din cadrul tău. Sunt multe exemple în galeria asociată, iar dacă ar fi ceva neajunsuri de notat, ar fi suprasaturarea în condiții de soare puternic și HDR-ul bulversat din când în când. Arată bine și culorile, iar dacă ești curios până la cât urcă zoom-ul digital, răspunsul este 30x. Am încercat să prind și luna dar fără succes, cadrele rezultate fiind prea tremurate și prezentând doar o pată de culoare alb-portocalie.
Night
În final sunt fotografiile de noapte, cu mențiunea că în setări există opțiunea de Auto Night Mode. Am dezactivat-o pentru că există scenarii în care cu Night Mode fotografiile pot ieși mult prea luminoase și e bine să ai o alternativă. Ce ar mai trebui clarificat este că în zone foarte întunecate pe ultra-wide nu trebuie să ai așteptări prea mari, iar la lumină apare ceva supraexpunere în zone aglomerate.
Trebuie să ai grijă și la mișcare, pentru că din mers fotografiile capătă efecte fantomatice și e mai bine să stai pe loc dacă vrei imagini de calitate. De lăudat totuși zoom-ul pentru că până pe la 4-5x camera încă livrează calitate și culori, culori care pe timp de noapte sunt foarte bogate mai ales cu Night Mode activ.
Acest Night Mode oferit de Xiaomi face ce știe mai bine și anume calmează siglele luminoase și scoate la iveală culorile pe care le vezi și tu. De la sigle prea luminoase în mod standard pe timp de noapte ai culori spălăcite și nici textul nu se remarcă prea bine, dar cu modul dedicat de captură nocturnă rezolvi problema una două.
Bonus: fotografii din Berlin
Cu doar câteva ore înainte de lansarea smartphone-ului mi-au sosit și mostre proaspete din Berlin, de la colegul Alex prezent în Germania pentru evenimentul de debut Xiaomi 14T Pro, iar cadrele selectate sunt savuroase. Sunt exemple de la interior, cu preparate delicioase și un oraș cufundat în tonuri întunecate din cauza norilor prezenți pe cer. Avem și un test de zoom pe acel turn antenă și vedem cât de bine arată roșul de la gardul din jurul podului sau culorile delicioase ale prăjiturelelor.
Pe timp de noapte Alex s-a ferit de o ploaie zdravănă în jurul unor clădiri maiestuoase, de unde a încercat și filtre alb-negru Leica, care au adus o notă de nostalgie scenelor surprinse. Vedem reflexii savuroase ale luminilor pe străzile acoperite de apă, culori variate și o scenă de street photography cu mii de picături căzând pe asfaltul german, în alb-negru desigur.
Video
În ultima parte a acestui capitol Camera vorbim despre filmare, începând cu cea frontală/selfie unde lucrurile arată bine după un mic tremur de la început. Stabilizarea ar fi de apreciat aici, alături de texturi și culori și de modul în care camera se ajustează schimbărilor de umbre. Ceva supraexpunere se vede în fundalul însorit.
Culorile arată ca în realitate și la filmare, excepția fiind vegetația bătută de soarele puternic de toamnă care uneori capătă suprasaturare. Sunt detalii cât cuprinde, poți filma până la 8K dacă asta îți dorești, iar cel mai încântat sunt de stabilizare indiferent de modul ales. În Super Steady pare că ai un gimbal în mână și nu un telefon iar la urcarea treptelor de pe micul pod în 4K nici că se putea mai bine.
Avem și mostre zoom în galerie, cu praguri line și detalii ok până la 3-4x, panoramare de calitate smooth, ba chiar și cadre rapide cu o barcuță cu telecomandă pe lacul din parc, extrem de rapidă și pe care camera a ținut-o foarte bine în centrul atenției, nu la fel de rapid ca mine.
Noaptea printre blocuri în lumină redusă apar nuanțe specifice de portocaliu, iar la stradă siglele luminoase mai pâlpâie la distanță. Luminile stâlpilor au halouri soft și nu se exagerează, iar ca pe iPhone apar acele reflexii din lentile uneori.
Disponibilitate
Prețuri actualizate