10 decembrie pare să fie o zi uriaşă pentru gameri în acest an, un Revelion dacă vreţi. Asta pentru că la acea dată se lansează atât Cyberpunk 2077, cât şi League of Legends Wild Rift. Primul ajunge pe PC şi console, iar al doilea pe mobil. După ani de aşteptări şi clone, avem şi tăticul MOBA-urilor pe mobil. Am avut ocazia să îl joc pe 7 decembrie într-un preview pentru presă şi mai jos găsiţi impresiile mele.
Am testat jocul pe un ASUS ROG Phone II şi pot să vă spun că va fi gratuit şi ocupă 1.81 GB. Avem de-a face cu o creaţie Riot Games pentru Android şi iOS, o variantă modificată a clasicului League of Legends. Din cei aproape 200 de eroi ai variantei de PC aici avem contact cu 48, dar unii destul de vechi datând de la update-ul 2 al jocului. Probabil selecţia de campioni va fi mai populată odată cu actualizările.
Aş menţiona şi că nu am jucat o versiune beta, ci varianta finală şi nu am avut probleme de ping, bug-uri şi am găsit meciuri rapid. O precizare importantă ar fi şi faptul că nu sunt mare jucător de League of Legends şi că l-am încercat acum 10 ani de curiozitate pe PC şi nu m-a prins. Pe de altă parte i-am jucat marii rivali ai lui Wild Rift de pe mobil şi mi-au plăcut: Mobile Legends şi Vainglory (RIP).
Revenind la Wild Rift, iată conceptul său:
- este un joc de strategie şi luptele se dau cu 5 versus 5 eroi
- tu controlezi un singur erou şi poţi comunica cu cei 4 coechipieri ai tăi
- aveţi o serie de "lanes", benzi pe care eroii le parcurg în drum spre "Junglă", turete inamice sau baza inamică, Nexus
- eroii pot cumpăra itemuri şi să se vindece doar în baza lor
- puteţi activa 4 atacuri pe lângă cel clasic
- sunt şi abilităţi speciale şi vrăji
- câştigă cine distruge Nexus-ul rivalului
- eroii se împart în categorii: Bot, Adc (Range), Support (Mage / Tank ), Mid (Asasin/ Mag), Jungle (Tank, Asasin , Warrior), Top (Warior, Tank)
- baza ta generează automat minioni care atacă turete şi eroi inamici
- obţii bani distrugând minioni, turete, personajele secundare de pe hartă, inclusiv dragoni
- minionii pot primi un "buff" după ce distrugi un anumit Baron, boss-ul Junglei
- lane-urile sunt TOP, care se joacă solo, BOT, care se joacă Duo, Mid şi Jungle
- când mori eşti respawnat la baza ta şi trebuie să stai pe fără câteva zeci de secunde
- sunt 4 tipuri de dragon în joc, fiecare pentru un element: apă, foc, pământ, aer
- fiecare dragon îţi da alt bonus
- după ce omori toţi dragonii apare Elder Drake
- poţi da ping-uri altor coechipieri şi să le zici să se retragă sau să atace
- avem şi shortcut pentru a ataca doar turete sau doar campioni
Cam acestea ar fi conceptele principale de joc. Am jucat pe parcursul sesiunii cu Garen, Tryndamere şi Master Yi. Jocul se mişcă fluid, mai ales cu grafică pe Ultra şi la 60 FPS cum am jucat eu. Campionii arată fix ca pe PC şi toate efectele dramatice sunt plăcute privirii. E puţin mai complicat pe un ecran mic şi deseori la o luptă aglomerată toţi eroii şi minionii se vor suprapune.
Meciurile pe care le-am jucat au ţinut undeva între 8 minute şi 21 de minute maxim. E clar un joc de pick up and go şi destul de generos cu eroii. Am deblocat rapid vreo 6-7 deja şi sunt nivelul 4. Aş menţiona şi că am făcut 3 erori în prezentarea pe care am realizat-o jocului pe YouTube:
- acea floricică plantată pe jos nu e o tureta în miniatură, ci un fel de radar (ward), care îţi arată inamicii pe hartă. Avem şi un Oracol care ne arată unde sunt ward-urile. Nu le poţi avea pe ambele: ori Ward ori Oracol.
- nu te respawnezi mai greu dacă mori mai des ci stai pe bară mai multe secunde în funcţie de cât de ridicat e nivelul personajului tău
- Am învăţat de la un prieten expert în LoL şi că Tank nu înseamnă Support. Support-ul este un Campion care poate să dea Stun inamicilor şi să dea shield coechipierilor.
Ce e diferit pe mobil faţă de PC?
În primul rând mai puţini eroi (48 faţă de 197), apoi harta are altă formă. E mai mică şi conceptul de benzi e diferit. Pe PC indiferent că eşti în partea de jos sau sus a hărţii, banda TOP e mereu sus. Pe telefon TOP-ul diferă de locaţia unde eşti spawnat. Spre exemplu am avut şi un meci cu lane-ul BOT sus.
Faţă de PC, pe mobil turetele au 3 bucăţi de viaţă/scut, iar pe PC au 5. La fiecare segment de viaţă spart primeşti Gold. Ceva lipsă în acest joc faţă de Vainglory este controlul prin tap. În Vainglory puteai să dai tap pe hartă şi apoi campionul mergea glonţ acolo.
Aici ai doar controlul cu thumbstick virtual şi trebuie să tot dai de el să mergi. În plus acele extra abilităţi "papuci" apar pe mobil, dar nu şi pe PC. Practic ai două abilităţi pe acest shortcut, nu doar cea de viteză ca pe PC.
Concluzii
Ştiu, probabil v-am ameţit cu denumiri, concepte, strategii şi reguli. Fanii League of Legends vor înţelege totuşi 95% din tot ce am scris. Este Wild Rift fidel conceptului de bază LoL? Cu siguranţă şi va fi hit. Grafica e ce trebuie, gameplay-ul e fluid, ca performanţă stă bine (60 FPS constant) şi serverele sunt stabile.
Are doar nevoie de mai mulţi eroi şi un lane TOP real, plus acel control prin tap pentru a putea merge glonţ spre o zonă a hărţii. Eu m-am distrat cu el vreo 3 ore deja şi sigur mai voi mai juca.















