ASUS a decis în 2021 să lanseze două generaţii de telefon de gaming într-un an, o premieră de la debutul seriei din 2018 până acum. Am avut ROG Phone 5 prin aprilie-mai şi acum a apărut în sezonul toamna-iarna ROG Phone 5s. Seria a fost anunţată încă din august, dar în România a ajuns în noiembrie. Marile noutăţi sunt trecerea la un procesor Snapdragon 888+ şi la un ecran cu touch sampling rate de 360 Hz în loc de 300 Hz.
Telefonul ROG Phone 5s vine şi la fix pentru a te juca PUBG New State, de altfel jocul şi tronează pe site-ul oficial ASUS ROG. Terminalul costă 5099 lei la evoMAG, în versiunea pe care o avem noi, cu 16 GB RAM şi 512 GB stocare. Cu puţin research îl găsiţi şi sub 4000 de lei, dar cu mai puţină stocare sau RAM. Tot la evoMAG de altfel telefonul costă 3899 lei, cu 12 GB RAM şi 128 GB stocare.
Terminalul de gaming aduce şi un bonus: abonament Stadia Pro pe 3 luni cadou. În rest avem un pachet în mare similar cu al lui ASUS ROG Phone 5: ecran de 6.78 inch şi 144 Hz, butoane trigger laterale, două porturi USB-C, aceeaşi cameră triplă în spate şi frontală de 24 MP, dar şi difuzoare stereo frontale. Bateria de 6000 mAh e la posturi şi se încarcă la 65W.
Ce separă produsul de alte telefoane de gaming e zona de Consolă, cu reglaje pentru performanţă, gaming, consum, management termic, dar şi Game Genie, cu Macro-uri, Crosshair, butoane trăgaci asociate unor comenzi pe ecran şi multe, multe altele.
Croit pentru gaming, din sticlă şi metal îmbinate acum mai puţin ţipător
ASUS ROG Phone 5s seamănă leit cu ASUS ROG Phone 5, poate aşa mult încât pot fi confundate. Ce e drept noul terminal e ceva mai subţire, la 9.9 mm în loc de 10.3 mm. Păstrează totuşi aceeaşi greutate, de 238 de grame. Ar fi asociată unui telefon masiv şi greu dacă nu ar fi un device de gaming, pe care îl ajută să fie ceva mai sigur ancorat în mâini când apeşi frenetic pe el pe parcursul a multe ore.
Video-review ASUS ROG Phone 5s, secțiunea Design
Telefonul soseşte în nuanţele Phantom Black şi Storm White, iar noi am avut prima versiune la test. ROG Phone 5s are o ramă din aluminiu, spate din sticlă, uşor curbat pe margini, dar şi zona frontală din sticlă, cu protecţie Gorilla Glass Victus. Ca mea culpa faţă de unboxing aş spune că acea porţiune roşiatică din lateral, stânga jos nu este un buton ci SIM tray-ul. Ce e drept e şi un senzor de presiune lângă... utilizat când am calibrat tăria apăsării pe butoanele trigger (pe care le regasiti în dreapta, sus și jos).
Telefonul este lung, gros şi lat, nu chiar comod de folosit cu o mână în portrait. E gândit să fie folosit în landscape şi muchiile de jos şi sus sunt intenţionat mai groase, pentru a avea loc să vă odihniţi degetele pe parcursul sesiunilor de gaming. În spate avem un panou RGB iluminat şi personalizabil la nivel de culoare şi model de emisie a luminii. Telefonul e destul de lucios şi atrage ceva amprente, aş zice şi că e uşor alunecos ţinut în mână în mod portret.
De remarcat asimetria spatelui, look-ul de bord de nava spaţială, dar şi faptul că avem un spate mai cuminte decât la primele 3 generaţii ROG Phone, fără a mai simţi nevoia de inserţii metalice şi briz-briz-uri. Este un telefon solid, bine construit şi bine închegat, croit cu un singur lucru în minte: ore de joacă. Are şi personalitate, prin acea cameră atipică, dar vizual e identic cu ROG Phone 5.
Ecranul este piesa de bază a unui telefon de gaming, e modul în care interacţionam cu jocurile pe care le îndrăgim atât de mult. În cazul de faţă panoul are cam aceleaşi date ale problemei ca la ASUS ROG Phone 5, cu o schimbare. O aflaţi mai jos.
Video-review ASUS ROG Phone 5s, secțiunea Display
E vorba aici despre un ecran de 6.78 inch, un Samsung AMOLED E4, cu rezoluţie de 2448 x 1080 pixeli, cu timp de răspuns de 1 ms şi refresh rate de 144 Hz. Are Delta-E<1 (acurateţe a culorii adoptată de producătorii PRO de monitoare) şi protecţie Gorilla Glass Victus, dar şi suport HDR10+. Pe hârtie promite să ajungă până la 1200 de nits cu luminozitatea. Care e totuşi marea schimbare de la ROG Phone 5? E vorba despre touch sampling rate, care ajunge de la 300 la 360 Hz.
E drept am văzut salt mai mare anul ăsta, de la 360 Hz pe Nubia Red Magic 6 Pro la 720 Hz pe Nubia Red Magic 6s Pro. Revenind la telefonul ASUS, el afişează 1 miliard de culori şi mai vine cu tehnologii ca DC Dimming şi eye Care Display, cu un nivel scăzut de lumină albastră emis de panou. Latentă la atingere este de doar 24 ms, astfel încât degetele ce alunecă pe ecran sunt imediat preluate drept comenzi în joc.
360 Hz touch sampling rate înseamnă că ecranul înregistrează input-tul tău de 360 de ori pe secundă.
La testele noastre ecranul ne-a impresionat prin luminozitate, culori vii, aprinse, dar corect calibrate şi unghiuri largi de vizualizare. Panoul plat şi fără orificii şi bretoane e destul de imersiv, are contrast excelent, chiar şi la soare şi are negru adânc, plus alb pur. Unghiurile de vizualizare sunt largi, avem zero obiecţii aici. Pixelii au aranjament Pentile Matrix, iar la testul cu luxmetrul am ajuns la fix 600 de LUX, un scor excelent.
Test Luminozitate ecran
1.realme GT 7 Pro2400 (LUX)
2.Google Pixel 9 Pro XL1906 (LUX)
+
212.ASUS ROG Phone 5s600 (LUX)
213.OPPO Reno7 Lite600 (LUX)
214.Xiaomi 12X599 (LUX)
215.Xiaomi 12598 (LUX)
216.OnePlus 6597 (LUX)
217.Vivo V21 5G594 (LUX)
218.realme 8593 (LUX)
219.OnePlus 11593 (LUX)
220.OPPO Reno4 Lite592 (LUX)
Cu acest scor am depăşit Nubia Red Magic 6s Pro, pe Nubia Red Magic 6 Pro, dar şi pe ROG Phone 3. Suntem totuşi sub ROG Phone 5 Pro şi OnePlus 9 Pro. Setările includ opţiuni legate de luminozitate, inclusiv cea adaptiva, primim şi un slider pentru temperatura culorii, dar şi următoarele reglaje de culoare: Default, Natural, Cinematic, Standard şi Custom.
Mai putem umbla la refresh rate (când nu e X Mode on) şi să îl setăm pe Auto, 60, 120 sau 144 Hz. Există şi opţiuni legate de font, Always On Display, Scalare. Experienţa de gaming a fost satisfăcătoare şi fluidă şi nu aş zice că simt aici diferenţa aceea de touch sampling între acesta şi modelele rivale. E la fel de responsiv ca oricare dintre rivali.