Piața globală a dispozitivelor purtabile, în special a celor de tip wrist-worn (smartwatch-uri și brățări de fitness), a suferit o ușoară scădere în primele trei trimestre din 2024. Cu toate acestea, China pare să aibă o performanță excepțională, reușind să devină lider mondial, cu 45.8 milioane de ceasuri și brățări inteligente livrate, cu o creștere anuală impresionantă de 20.1%. Detalii aflăm prin intermediul pes̄curt.ro.
E vorba despre un studiu IDC ce arată exact unde se situează cele mai populare branduri din lume în materie de vânzări. Observăm astfel că Huawei a înregistrat o creștere excelentă de 44.3%, având o cotă de piața de 16.9% între primul și al treilea trimestru din 2024. Aflăm că în segnetul smartwatch-urilor, livrările chinezești au atins 32,9 milioane de unități, cu o creștere de 23,3%, în timp ce brățările de fitness au contribuit cu 12,9 milioane de unități și o creștere anuală de 12,6%.
Global, segmentul smartwatch-urilor a scăzut cu 3,8%, însă brățările de fitness au compensat parțial, cu o creștere de 12,7%. Deși Apple Watch continuă să fie preferat pe piața globală, Apple a înregistrat o scădere semnificativă de 12,8% în 2024, cu doar 22,5 milioane de unități livrate. Lansarea Series 10 a ajutat temporar compania să recupereze poziția de lider în T3, însă presiunea din partea competiției, în special a modelelor mai accesibile, a afectat performanța pe termen lung.
Pe de altă parte, Xiaomi continuă să crească, consolidându-și poziția cu 20,5 milioane de dispozitive livrate și o cotă de piață de 14,7%. Conform celor de la IDC, China va continua să joace un rol major în evoluția pieței purtabile, cu livrări estimate la 62,5 milioane de unități în 2025. Pe locurile patru și cinci se află Samsung și grupul BBK (Oppo, Vivo, OnePlus, Realme).
Totuși, rata de creștere va încetini treptat, pe măsură ce piața atinge un plafon estimat la 70 de milioane de unități în următorii patru ani.