Ai primit buletinul electronic? Activarea la ghișeu e obligatorie pentru a-l putea folosi digital

5.480 ori
<b>Ai primit buletinul electronic? Activarea la ghișeu e obligatorie pentru a-l putea folosi digital</b>Dacă tocmai ai primit buletinul electronic, aka Cartea Electronică de Identitate (CEI), trebuie să șții că ai bifat doar jumătate din proces. Cealaltă jumătate, și poate cea mai importantă, e activarea lui la ghișeu. Fără vizita la direcția de evidență

Dacă tocmai ai primit buletinul electronic, aka Cartea Electronică de Identitate (CEI), trebuie să șții că ai bifat doar jumătate din proces. Cealaltă jumătate, și poate cea mai importantă, e activarea lui la ghișeu. Fără vizita la direcția de evidență a populației, CEI-ul tău nu face mai mult decât un card bancar gol. Da, poate arată bine, dar nu poți semna digital, nu te poți autentifica online, nu faci nimic cu el în afară de a-l arăta la control. Iată despre ce e vorba.

Activarea presupune setarea a două coduri PIN esențiale. Unul e PIN-ul de 4 cifre pe care îl folosești când vrei să te loghezi pe platforme publice precum ANAF sau ghiseul.ro. Al doilea, cel de 6 cifre, e folosit pentru semnătura electronică. La început, CEI-ul vine cu PIN-uri standard („1234” sau „123456”), dar acestea trebuie schimbate neapărat. Altfel, e ca și cum ai lăsa cheia sub preș, evident. 

Merită menționat că dacă cumva greșești PIN-ul de mai multe ori într-o încercare de logare, documentul se blochează și tot la ghișeu ajungi, ca să îl resetezi. Chiar dacă sună birocratic, toată treaba asta cu activarea e o măsură de securitate. Nu vrei să semneze altcineva acte în numele tău. Așa că, odată ce faci drumul la ghișeu, CEI-ul devine o unealtă digitală utilă: semnezi acte fără să te duci fizic nicăieri și te autentifici rapid în sisteme publice, eviți astfel cozile ulterior.

Documentul poate fi solicitat în prezent în 32 de județe, în doar 197 de ghișee dintr-un total de 668 ghișee. Pentru detalii cu privire la noua carte de identitate, a fost creat și un site oficial, după cum vă anunțam recent. E vorba despre platforma carteadeidentitate.gov.ro, gândită ca un ghid clar și accesibil pentru cetățeni, ce centralizează informații esențiale despre documentul de identitate digital.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×