Amazon face cumpărături pentru tine de pe alte site-uri folosind un AI nou: „Buy For Me”

1.184 ori
<b>Amazon face cumpărături pentru tine de pe alte site-uri folosind un AI nou: „Buy For Me”</b>Amazon vrea să devină şi mai mare decât este, vrea să devină însăşi definiţia shopping-ului şi a creat un agent AI care face cumpărături pentru tine, inclusiv de pe alte site-uri non Amazon. Totul se manifestă sub forma unui buton „Buy For Me”

Amazon vrea să devină şi mai mare decât este, vrea să devină însăşi definiţia shopping-ului şi a creat un agent AI care face cumpărături pentru tine, inclusiv de pe alte site-uri non Amazon. Totul se manifestă sub forma unui buton Buy For Me, care îţi permite să cumperi produse de pe site-uri third party fără să ieşi din aplicaţia Amazon.

Funcția apare atunci când cauți un produs pe Amazon care nu este disponibil direct în magazinul propriu. În loc să te trimită pe site-ul producătorului ca până acum, aplicația îți afișează o pagină de produs cu toate detaliile relevante și îți oferă opțiunea să apeși pe „Buy for Me”. De aici, Amazon îți cere să confirmi adresa, metoda de plată și restul detaliilor de checkout — exact ca într-o comandă obișnuită.

După confirmare, AI-ul se activează: accesează site-ul brandului, completează în mod automat și securizat numele, adresa și datele tale de plată criptate, și finalizează comanda în locul tău.

Funcționalitatea este construită pe baza sistemului Amazon Nova AI (inclusiv modelul Nova Act, capabil să acționeze direct în browser), în colaborare cu modelele AI de la Anthropic – Claude. Sistemul folosește Amazon Bedrock, platforma de servicii gestionate pentru modele AI de bază.

Amazon promite că nu are acces la comenzile tale anterioare sau la istoricul de pe site-urile terțe și că toate datele sunt criptate. Totuși, ideea de a lăsa o inteligență artificială să îți introducă automat datele de card și să finalizeze comenzi poate da fiori unora, mai ales în contextul în care alți agenți AI similari (ex: Google sau Perplexity) au avut probleme cu procesarea corectă a comenzilor sau s-au blocat în diverse etape.

De exemplu, în caz că vrei să returnezi produsul, Amazon nu se ocupă de retur — trebuie să interacționezi direct cu brandul de unde s-a făcut comanda.

Funcția este disponibilă momentan pentru un grup restrâns de utilizatori din SUA, atât pe Android cât și pe iOS. Este testată cu un număr limitat de branduri și produse, dar Amazon promite extinderea în viitorul apropiat, în funcție de feedback.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×