Gigantul Amazon are multă „treabă” în această perioadă. Aflăm prin intermediul Biziday.ro că retailerul dă în judecată administratorii a peste 10 mii de grupuri de Facebook. Aceștia sunt acuzați că oferă bani persoanelor care adaugă recenzii false, în mare parte pozitive, la produsele vândute pe platformă. Detalii avem mai jos.
Astfel de practici ar fi fost identificate pe piețele din SUA, Marea Britanie, Germania, Franța, Italia, Spania și Japonia. Conform Amazon, administratorii grupurilor în cauză oferă produse gratuite sau chiar sume de bani în schimbul unor recenzii false postate în secțiunea de comentarii a anumitor produse comercializate pe platformă. Prin intermediul BBC aflăm că unul dintre aceste grupuri, numit „Amazon Product Review”, eliminat de Facebook la începutul acestui an, avea peste 43 de mii de membri.
Evident, un număr mare de recenzii, în special pozitive, sporesc șansele ca produsul în cauză să fie mai vizibil și să apară printre primele rezultate ale motorului de căutare. Există vânzători care plătesc în mod legitim servicii care promit să crească rating-ul bunurilor comercializate, însă aceștia nu știu că acest lucru va fi realizat prin recenzii false.
Meta precizează că astfel de grupuri care solicită sau încurajează recenzii false încalcă politicile Facebook și sunt eliminate. Totuși, grupurile de acest fel sunt identificate printr-un mecanism de recunoaștere a unor cuvinte-cheie. Astfel, administratorii reușesc să evite algoritmul Facebook „deghizând” numele grupurilor. Un exemplu ar fi: „R*fnd Aftr R*vew”.