Deși automobilul electric Apple nu a mai fost subiect de discuţie o perioadă, iată-l că revine pe tapet, după ce Apple a făcut un "poaching" ca la carte. Poaching e practica de a prelua angajaţi cheie de la alte companii, la pachet cu toate conexiunile, proiectele şi talentul lor. Apple făcuse deja asta cu foşti angajaţi Tesla şi acum a luat un om cheie de la BMW.
Apple l-a angajat pe fostul oficial BMW, Ulrich Kranz, care va lucra la proiectele auto ale firmei din Cupertino. Informaţia vine de la Bloomberg, care citează o sursă anonimă. Kranz a avut o funcţie importantă la BMW, cu rol de management. A lucrat în cadrul companiei timp de 30 de ani, iar proiectele sale cele mai importante au avut de-a face cu automobile electrice. Ulrich a fost la şefia echipei care a dezvoltat apreciatele modele BMW i3 şi BMW i8. A părăsit compania germană în 2016, după aceea a fondant Canoo.
Acela este un startup, care a dezvoltat automobile pentru servicii de car sharing şi închiriere. Pleca şi din Canoo în aprilie 2021. Acum veteranul BMW ajunge la Apple, unde va conlucra cu un fost oficial Tesla, Doug Field, cel responsabil cu Tesla Model 3. Elon Musk a fost critic în media cu privire la practica de poaching numind la un moment dat Apple "cimitirul Tesla", unde merg "ingineri concediaţi". Apple a început dezvoltarea unui proiect auto în 2014, dar în 2016 părea să închidă acea ramură, mutând grosul inginerilor pe alte proiecte.
Cei rămaşi au început să lucreze la soluţii software auto, în special pentru şofatul autonom. În ultimul an totuşi a reapărut perspectiva unui Apple Car, dar unul dezvoltat alături de o firmă ca Hyundai sau Mercedes. Ambele companii au dezminţit totuşi colaborările, după o perioadă de speculaţii. Cu toate acestea reputatul analist Ming-Chi Kuo insistă că Apple îşi va baza automobilul pe platforma Hyundai E-GMP.
Şi General Motors ar fi în cărţi pentru o colaborare, alături de gigantul european PSA (Peugeot Citroen Automobiles). Mai avem de aşteptat până în 2025 totuşi...