Apple s-a transformat tot mai mult în ultimii ani dintr-o companie care vindea doar hardware, într-o companie de servicii. Deja App Store aduce venituri considerabile, iar Apple oferă şi servicii de streaming, ştiri şi un abonament de fitness chiar, plus Apple Arcade pentru jocuri. Ei bine, acum vrea să îşi crească businessul de advertising, profitând de un moment de slăbiciune al rivalilor săi.
Industria de marketing şi advertising a tot fost schimbată de legi şi reglementări recente, care au de-a face cu transparența monitorizării activităţii utilizatorului. Apple s-a aliniat rapid la reglementări, creând un mecanism de App Tracking Transparency, care va sosi în următoarea versiune de iOS. Reglementările impuse de Apple cu privire la urmărirea utilizatorilor produselor sale intră în vigoare pe 26 aprilie, iar partenerii şi advertiserii trebuie să se conformeze sau dispar din App Store.
Financial Times scrie că App Store e pe cale să adauge un al doilea slot de advertising în zona Suggested Apps. Acela va sosi la final de aprilie şi e gândit să le permită advertiserilor să îşi promoveze aplicaţiile direct spre utilizatorii App Store, în loc să apară doar când se face o căutare relevantă. Deja App Tracking Transparency a primit multe critici, în special din partea lui Mark Zuckerberg, care afirmă că acest mecanism serveşte mai degrabă intereselor Apple, decât ale utilizatorilor.
Noul slot de advertising a fost deja văzut în iOS 14.5, versiunea de test. Odată ce vine iOS 14.5 în varianta finală săptămâna viitoare vom avea şi App Tracking Transparency activat. El cere permisiunea utilizatorului înainte să îi adune datele sau să le împartă cu terţe părţi. Apple se scuteşte pe sine de la reguli de gen şi poate juca nedrept pe piaţa de advertising.
Profită de ideea că "nu e o terţă parte" şi poate folosi mai multe date demografice decât firmele care trebuie să se alinieze cerinţelor sale. Sună cam anti concurenţial, câtă vreme Apple e scutită de regulile impuse altora.