Ridicarea restricțiilor înseamnă mai multe evenimente organizate în mod fizic, iar un astfel de eveniment a avut loc astăzi. Am fost prezenți în București, la Hotel Sheraton, la invitația ASUS pentru a afla detalii despre implicarea filialei române în domeniul educației. La fața locului a fost anunțată competiția de informatică ASUS Challenge adresată liceelor din București și care vine cu premii pe măsură. Detalii avem în rândurile de mai jos.
(Bogdan Ivașcu, Country Manager ASUS România)
Trebuie spus că această competiție este organizată alături de Inspectoratul Școlar al Municipiului București și NEXTLAB.TECH, iar așa cum spuneam și mai sus, este adresată doar celor din capitala României. La concurs pot participa toți elevii din clasele IX-XII, din Municipiul București, iar înscrierea se face în echipe, prin intermediul profesorului îndrumător care va completa formularul de înscriere de aici până pe 31 martie.
Iată ce a declarat Mihaela Ștefan, Inspector Școlar General, Inspectoratul Școlar al Municipiului București (foto cover):
“Perioada pe care o traversăm ne-a arătat cât de important este accesul la tehnologie – instrumentele digitale au devenit parte componentă a procesului instructiv-educativ cu rol esențial de mijloc prin care s-a asigurat accesul la educație, în contextul generat de situația epidemiologică. Dincolo, însă, de a facilita accesul la educație, instrumentele digitale înseamnă căi noi de învățare – unele atractive, actuale, adecvate realității.
Folosirea eficientă a tehnologiei înseamnă, însă, în afară de acces, cunoaștere – uneori intuitivă, alteori ghidată, esențială în folosirea constructivă a fiecăruia dintre mijloacele tehnologice de care dispunem.
Depășind barierele cunoașterii intuitive, care permite valorificarea tehnologiei la nivelul de bază, o cunoaștere aprofundată permite, însă, utilizatorului să descopere noi aplicabilități ale instrumentelor digitale. În acest context, apreciem inițiativa organizării unui concurs care să pună în valoare pe de o parte căi de valorificare a unor aplicații, pe de altă parte, aptitudinile elevilor noștri în a le exploata constructiv.”
Fiecare echipă trebuie să aibă la dispoziție un desktop și cel puțin un smartphone, asta pentru că avem un concurs organizat și desfășurat în mediul online, pentru ca un număr cât mai mare de elevi să poată participa. Se vor utiliza platformele Kahoot și Zoom, iar întrebările competiției sunt de tip chestionar, cu variante de răspuns puse la dispoziție.
Program desfășurare:
- 4 aprilie 2022 - Simulare - vor lua parte toate echipele înscrise, pentru realizarea unei runde de test, pentru acomodarea cu modalitatea de implementare a concursului.
- 7 aprilie 2022 - ETAPA 1 - Vor lua parte toate echipele din școlile înscrise, care respectă toate regulile concursului; se vor califica în Finală primele 50% (cincizeci la sută) echipe în ordinea desemnată de programul Kahoot, dar, maxim primele 10 echipe.
- 12 aprilie 2022 - ETAPA 2 - Vor lua parte toate echipele din școlile înscrise, care respectă toate regulile conscursului și care nu s-au calificat în Etapa 1; se vor califica în Finală primele 50% (cincizeci la sută) echipe în ordinea desemnată de programul Kahoot, dar, maxim primele 10 echipe.
- 4 mai 2022 - FINALA - Vor lua parte maxim 20 de echipe care s-au calificat în Etapele 1 și 2.
Prin această inițiativă, ASUS România își dorește să încurajeze competitivitatea și performanțele școlare în domeniul informaticii. Cum tehnologia este prezentă în zilele noastre în fiecare sector al vieții, aceasta joacă un rol important în viața oamenilor.
Concursul are ca scop:
- Încurajarea și promovarea dezvoltării competențelor de programare;
- Crearea în rândul elevilor a unei gândiri algoritmice;
- Determinarea elevilor să utilizeze cât mai eficace tehnica de calcul și mijloacele de comunicare nou apărute;
- Învățarea de lucruri noi, comunicarea și transmiterea de informații;
- Însușirea unor cunoștințe și formarea unor deprinderi care să permită elevilor să se adapteze la cerințele unei societăți într-o continuă schimbare;
- Antrenarea imaginației și creativității și formarea unei atitudini corecte în abordarea problemelor;
- Dezvoltarea spiritului de competiție;
- Cultivarea abilităților de lucru și a atitudinilor pozitive.
Așa cum spuneam mai sus, există și premii, astfel că echipa câștigătoare va fi recompensată de ASUS prin dotarea laboratorului de informatică al liceului. Vorbim despre 30 de sisteme ASUS ExpertCenter E5 AiO 22 (E5202WHAK) și un laptop ASUS ExpertBook B3 Flip (B3402FEA).
La evenimentul de astăzi au fost prezentate și o parte dintre aceste echipamente educaționale, extra rezistente și cu focus pe partea de învățare. Mai multe detalii despre competiție pot fi găsite aici!




