Microsoft a reunit dezvoltatorii şi experţii la BUILD 2017 pentru a discuta despre software şi următorul pas în evoluţia lui Windows 10. S-a vorbit despre viitorul Creators Update din toamnă, care va aduce în sfârşit acel Project Neon la care se tot lucrează de ceva vreme. El presupune un "Fluent Design System", pe care îl detaliem mai jos.
Cum pe Android avem Material Design şi pe iOS Skeumorphic Design, Microsoft a dorit ceva propriu. Judecând după clipul ultra animat de mai jos, firma din Redmond mizează pe naturaleţe, simplitate, dar şi foarte mult pe tridimensionalitate şi transparență. Se doreşte preluarea elementelor de design hardware, de la Xbox şi Surface şi reprezentarea lor la nivel de interfaţă şi experiență software.
HoloLens pare a juca un rol foarte important în acest Fluent Design System. Noul limbaj de design este pasul următor după Metro, care a debutat odată cu Windows 8 în 2012 şi a fost controversat, nefiind primit prea bine de public. Prin noua abordare, dezvoltatorii vor crea aplicaţii cu interfaţă aratoasă, expresivă, cu animaţii fluide şi blur. Cele 5 mari concepte de aici sunt: Light, Depth, Motion, Material si Scale.
Deja primele indicii ale noii abordări se găsesc în Groove, Calculator, Films & TV pe Windows 10, unde au început să apară animaţii noi "blur" sau "hover". Eu am tras 2 concluzii din prezentarea Microsoft: vom consuma conţinuturi, aplicaţii şi utiliza Windows 10 via Hololens 2 sau 3.0 şi parcă regăsesc ceva elemente din limbajul de programare Apple Swift aici.