Săptămâna trecută Revista Biz a ţinut un eveniment, în cadrul căruia a dezvăluit un top 10 cu cele mai active branduri în social media pe piaţa din România. Este ediţia cu numărul 13 a clasamentului şi a adus în prim plan 50 de branduri esenţiale, pe care le aflaţi în clipul de mai jos.
Rezultatul este Top Social Brands 2021, o analiză a peisajului social media din ţara noastră, care indică marii câştigători ai domeniului, inovaţiile brandurilor de pe reţelele de socializare şi cele mai de impact campanii. Bătălia pare a se da între producătorii de gadgeturi, operatori de telefonie şi marile supermarketuri şi restaurante fast food în acest top 10. Iată cum arată el:
- LIDL
- Samsung
- Huawei
- Banca Transilvania
- Vodafone
- KFC
- McDonald’s
- Telekom
- Oppo
- Fashion Days
Pe noi ne interesează latura tech şi găsim Samsung pe locul 2, după un an 2020 când a fost pe locul întâi. Compania a avut o promovare intensă a telefoanelor din seria Galaxy S21, ulterior şi seria Galaxy A. A promovat mult şi monitoarele sale de gaming şi s-a implicat activ în competiţii de League of Legends Wild Rift şi alte evenimente de gaming.
Pe 3 se află Huawei, în aceeaşi poziţie ca în 2020, venind după un an plin de campanii de reduceri, vouchere şi colaborări cu producătorii de aplicaţii care şi-au adus softurile în AppGallery. A intrat şi în noi segmente de produs, ca monitoare, periuţe electrice, a lansat tablete şi laptopuri noi. A pornit şi o serie de podcasturi şi a ţinut lansări vizibile în online, în frunte cu cea a magazinului online propriu.
Din rândul operatorilor, Vodafone e pe locul 5, în creştere cu o poziţie faţă de anul 2020, iar Telekom e pe 8, ca şi în 2020. Oppo este un new entry în clasament, direct pe locul 9, beneficiind de campanii care au atras publicul, o sumedenie de terminale atractive. Sunt şi chestiuni de prestigiu, ca soneriile compuse de Hans Zimmer pentru Find X3 Pro şi acea super reclama pentru telefon, dar şi promovarea intensă a seriei Reno5 cu clipuri bine realizate.
Oppo a fost foarte vizibilă şi prin parteneriate la nivel sportiv, sponsorizând competiţii sportive, avându-l pe Horia Tecău ca imagine şi colaborând şi cu Mihai Bendeac şi rapperul DOC.