Știm deja că la final de lună martie încep precomenzile pentru automobilul Xiaomi SU7, dar nu știm încă prețurile oficiale pentru Europa. Astăzi suntem cu un pas mai aproape să le aflăm, după ce au scăpat sume pentru două noi versiuni de SU7.
Până acum credeam că există doar Xiaomi SU7 și Xiaomi SU7 Max. De fapt, în loc de două versiuni, vor exista 4. Una dintre ele e clar gândită ca rival pentru Tesla Model S Plaid. Conform unui zvonac de pe Weibo care a mai nimerit-o până acum, se pare că varianta de bază va fi una de 299 de cai putere, cu motor singular. El generează 400 Nm de cuplu și ajunge la 100 km/h în 5.28 secunde.
E singura versiune pe arhitectură de 500V, asta însemnând 15 minute de încărcare ce oferă 330 de km de autonomie. Viteza maximă ajunge la 210 km/h, iar autonomia la 668 km. Sistemul de infotainment de aici are la bază un cip NVIDIA Orin, iar automobilul vine cu jante de 19 inchi și sistem audio cu 15 difuzoare.
Pe lista de "opționale" se află HUD, LiDAR, suspensii pe aer, spoiler ajustabil, frâne Brembo, uși care se închid automat. Prețul de pornire este de puțin peste 28.000 de euro.
Următoarea versiune este SU7 Pro, cu autonomie de 900 km, motor singular, dar cuplu crescut la 438 Nm și cai putere la 374. Ajunge la sută în 4.68 secunde și se încarcă în 15 minute suficient pentru 570 km. Apare încă un cip NVIDIA Orin pentru infotainment. Pneurile sunt Michelin, în loc de Bridgestone, cum are versiunea de bază.
Aici prețul este de 33.500 de euro. Primim și LiDAR, 25 de difuzoare, suspensii pe aer.
Apoi vine SU7 Max, cel văzut de noi la MWC 2024, în Barcelona. Are două motoare, 673 de cai putere, cuplu de 838 nM și atinge sută în 2.78 secunde. Autonomie de 800 km și viteză maximă de 265 km/h. 15 minute de încărcare aduc 510 kilometri de autonomie. Max-ul are jante de 20 de inchi, pneuri Michelin, HUD de 56 inch, uși care se închid singure. Preț de pornire de 38.670 de euro.
Ei bine a patra versiune e surpriză, pentru că până și de Pro auzisem până acum. SU7 FE are o arhitectură 817V, baterie Kirin, dar motoare electrice mai puternice. Ajunge la 1074 de cai putere, 1276 Nm cuplu și sută în sub 2 secunde (1.98). Tesla Model S Plaid are rival, aș zice.
Pneuri Michelin de 21 inchi și viteză maximă de 300 km/h sună atât de bine, plus încărcarea pentru 450 km în 15 minute. Frânele Brembo au 8 pistoane, iar prețul sună excelent la 43.800 euro, la jumătate față de rivalul Tesla.
De văzut cum vor varia prețurile în fiecare țară din UE, câte unități vor fi disponibile și mai ales cât de bine rezistă mașinile la crash test.