Ce companie colectează cele mai multe informații de la tine? Iată un studiu şi detalii despre datele adunate

3.426 ori
<b>Ce companie colectează cele mai multe informații de la tine? Iată un studiu şi detalii despre datele adunate </b>În ultimii ani se discută tot mai mult despre Privacy, despre prelucrarea datelor personale şi despre cât ştiu giganţii tech despre noi. Între GPDR şi diferite funcţii noi din iOS şi Android se iau măsuri pentru a ne proteja anonimitatea

În ultimii ani se discută tot mai mult despre Privacy,despre prelucrarea datelor personale şi despre cât ştiu giganţii tech despre noi. Între GPDR şi diferite funcţii noi din iOS şi Android se iau măsuri pentru a ne proteja anonimitatea şi intimitatea, dar rămân totuşi companii tech care adună o cantitate foarte mare de informaţii personale. Azi aflăm şi care sunt "campionii" la acest capitol.

Cei de la StockApps.com au studiat situaţia şi au descoperit care sunt companiile cele mai înfometate de informaţii personale. Ei au comparat practicile de colectare de date pentru 5 mari companii tech: Google, Twitter, Apple, Amazon şi Facebook. StockApps a folosit "data points" pentru a studia doar cantitatea de date. Aflăm cu această ocazie ca Google e pe locul întâi, cu 39 de data points, adunând cele mai multe informaţii.

Date colectate

Ei colectează informaţii legate de localizarea cu precizie, istoricul de browser, ba chiar şi activitatea pe site-uri şi aplicaţii third party. Nici emailurile din Gmail nu scapă de preluarea de date. Ce e drept Google oferă o sumedenie de servicii, deci se poate justifica prin personalizarea lor pentru fiecare utilizator ca motiv de preluare de date.

Pe locul 2 se află Twitter cu 24 data points, apoi Amazon e pe locul 3 cu 23 de data points. Facebook are doar 14 data points, iar Apple e cea mai cuminte, cu 12 points. Analiza menţionează şi că Twitter şi Facebook colectează doar informaţii introduse în sistem de către utilizatori. Firma din Cupertino păstrează doar datele necesare pentru buna funcţionare a conturilor utilizatorilor. Pe viitor e posibil ca această cantitate să crească, dacă Apple intră serios în zona de advertising targetat.

Apple e şi singura cu o funcţie App Tracking Transparency, care îţi permite să alegi ce aplicaţii îţi pot urmări comportamentul şi unele apps/servicii o pot face şi în aplicaţii third party. Şi Android a devenit mai precaut cu Privacy-ul în ultima vreme, dar nu aşa mult ca iOS.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×