Ce vor românii să cumpere online? Segmentul e-commerce în creştere în 2025

428 ori
<b>Ce vor românii să cumpere online? Segmentul e-commerce în creştere în 2025</b>La evenimentul Altex de Black Friday de acum o săptămână am aflat că românii au ţinut de bani în 2025, aşteptând reduceri. Acum aflăm de la Money.ro că de fapt e-commerce-ul e în creştere în 2025, dar descoperim

La evenimentul Altex de Black Friday de acum o săptămână am aflat că românii au ţinut de bani în 2025, aşteptând reduceri. Acum aflăm de la Money.ro că de fapt e-commerce-ul e în creştere în 2025, dar descoperim şi ce caută românii online în 2025. 

Preferinţele consumatorilor s-au schimbat mult în 2025, faţă de alţi ani, se pare. Informaţiile ne vin prin intermediul unui raport publicat de GPeC şi ARMO (Asociaţia Romană a Magazinelor Online). Aflăm cu această ocazie că piaţa de comerţ electronic de la noi va depăşi pragul de 8.5 miliarde de euro în 2025. Printr-o creştere cu aproximativ 12% faţă de anul anterior.

Cele mai căutate categorii de produse sunt: electronicele, produsele fashion, articolele de îngrijire personală şi produsele alimentare. Ce s-a schimbat? Aparent produsele locale sunt la mai mare căutare şi cele sustenabile de asemenea. Cumpărătorii pun mare accent pe serviciile online, precum plata online, cu peste 70% din tranzacţii realizate prin card.

Aplicaţiile mobile câştigă teren, iar majoritatea retailerilor investesc în optimizarea platformei pentru mobil. Trebuie spus şi că aceeaşi analiză indică faptul că în 2025 au crescut taxele de transport, printre altele şi din cauza inflaţiei generale şi costului mai mare al carburanţilor. Un alt trend care tot creşte este cel al livrărilor rapide, în aceeaşi zi, pentru marile oraşe.

Românii au început să cumpere şi pe bază de experienţă, nu doar de preţ. Contează acum evaluările, timpul de livrare şi transparența cu privire la retururi. Şi tinerii au început să fie remarcaţi în statistici: cei între 18 şi 25 de ani reprezintă 30% din clienţii activi ai magazinelor online. 

Acestea sunt doar analize şi estimări, dar "examenul" consumatorului român se va da în următoarele săptămâni, de Black Friday şi alte perioade de reduceri până la final de an. Abia atunci vom vedea puterea sa reală de cumpărare şi efectul inflaţiei. 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×