Chevrolet a prezentat maşina anului 2100, supercar de 2000 de cai putere

862 ori
<b>Chevrolet a prezentat maşina anului 2100, supercar de 2000 de cai putere</b>Corvette-ul a fost mereu sinonim cu ideea de „American muscle”, dar imaginile prezentate recent de Chevrolet pentru conceptele CX și CX.R Vision Gran Turismo arată un viitor care nu mai mizează pe nostalgie, ci pe un salt radical spre era electrificată

Corvette-ul a fost mereu sinonim cu ideea de „American muscle”, dar imaginile prezentate recent de Chevrolet pentru conceptele CX și CX.R Vision Gran Turismo arată un viitor care nu mai mizează pe nostalgie, ci pe un salt radical spre era electrificată și digitalizată. Şi cu... foarte mulţi cai putere.

Dacă actualele generații Corvette pendulează între tradiție și modernitate, aici vorbim de un limbaj de design complet nou, care se rupe de convențiile clasice fără a pierde esența – silueta joasă, capota lungă și postura agresivă. Privit frontal, CX-ul electric amintește mai mult de un hypercar european decât de un muscle car american.

Liniile fluide și canalele aerodinamice amintesc de un design organic, aproape biomimetic, unde fiecare muchie are rol funcțional. Pavilionul care se ridică în stil avion de vânătoare accentuează această direcție SF. Interiorul e o combinație de roșu intens, fibre de carbon și aluminiu frezat, cu un volan tip yoke, foarte apropiat de ideea de controller de joc. Lipsa comenzilor tradiționale și transformarea parbrizului într-un imens head-up display arată clar intenția: viitorul Corvette-ului nu se mai conduce, ci se pilotează.

CX.R Vision Gran Turismo este răspunsul Chevrolet pentru un public care trăiește motorsportul la fel de intens pe circuit și pe consolă. Proporțiile extreme, aripile agresive, difuzorul uriaș și eleronul supradimensionat sunt elemente de design tipice pentru un concept născut din universul Gran Turismo 7. CX.R integrează nu doar trei motoare electrice, ci și un V8 biturbo de 2 litri, un paradox vizual și tehnic, unde tradiția mecanică este „cosmetizată” de o arhitectură electrică de nouă generație.

Ambele concepte livrează 2.000 CP – CX printr-un sistem full electric cu patru motoare și baterie de 90 kWh, CX.R printr-un mix exploziv între trei motoare electrice și un V8 biturbo de 2 litri. Planuri de serie nu există, dar mesajul e clar: Corvette se reinventează.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×