Dacia Sandrider e pe buzele tuturor azi, fiind un veritabil "buggie" gândit pentru dunele din deşert. Renault tocmai a publicat pe site-ul oficial primele imagini cu acest automobil, care va participa la Raliul Dakar din 2025.
Are un motor V6 de 3 litri, cu putere de 360 de cai şi este alimentat cu combustibil sintetic. Dacia Sandrider se bazează pe conceptul Manifesto, prezentat de Dacia în 2022. Deocamdată e încă în faza de prototip, iar versiunea finală de raliu ar putea fi diferită totuşi. Are o lungime de 4.14 metri, lăţime de aproximativ 2.3 metri şi înălţime de 1.8 metri.
Foloseşte o caroserie din fibră de carbon şi este un proiect Renault - Prodrive, acesta fiind un grup britanic care proiectează vehicule de competiţie pentru Aston Martin şi Bahrain Raid Xtreme. Capota Dacia Sandrider este scurtă şi înclinată, iar la interior găsim scaune Sabelt, îmbrăcate în material anti-bacterian.
Are 15 kilograme mai puţin decât prototipuri similare, aici secretul fiind sasiul tubular şi fibră de carbon. Motorul este un V6 twin turbo de 3.0 litri, care oferă 360 de cai putere şi cuplu de 539 Nm. Cutia de viteze este una secvențială, cu 6 trepte şi avem parte şi de tracţiune integrală. Francezul Sebastien Loeb, de 9 ori campion mondial de raliu că urcă în Dacia Sandrider, alături de Cristina Gutierrez Herrero, concurând pentru echipa Dacia.