Dacia va lansa 4 noi modele, printre care şi prima maşină românească cu bio combustibil

13.312 ori
<b>Dacia va lansa 4 noi modele, printre care şi prima maşină românească cu bio combustibil</b>Dacia are planuri mari pentru următorii ani, care includ 4 noi modele de automobile, inclusiv primul cu bio-combustibil (e-fuel). Grupul Renault a decis să accelereze investiţiile în marca Dacia, de aici şi aceste planuri mari. Se mizează

Dacia are planuri mari pentru următorii ani, care includ 4 noi modele de automobile, inclusiv primul cu bio-combustibil (e-fuel). Grupul Renault a decis să accelereze investiţiile în marca Dacia, de aici şi aceste planuri mari. Se mizează pe extindere gamei actuale cu un model care va fi probabil lansat în 2026 sau 2027.

Noua generaţie de Sandero va sosi prin 2028 şi va primi şi o versiune electrică. În plus, ni se pregăteşte şi a treia generaţie de Duster, care vine spre final de an. Bigster vine în 2025. Gilles Le Borne, vicepreşedinte executiv pe zona de inginerie de la Renault a declarat în cadrul unui interviu cu ocazia Salonului de Mobilitate IAA de la Munchen că noua generaţie de Sandero va fi bazată pe noua platforma Renault.

Ea va permite implementarea unui sistem electric de propulsie, dar şi a unuia cu motor convenţional. Automobilul se va lansa în jurul anului 2028. Aflăm şi că Sandero se vinde foarte bine acum iar Dacia beneficiază de toate tehnologiile şi avantajele oferite de Renault. Viitoarea generaţie va putea fi produsă pe aceeaşi linie, atât cu motor electric, cât şi termic.

Generaţia actuală de Sandero a fost lansată în 2020 şi este prima care se bucura de aceeaşi platformă Renault utilizată şi la noul Clio. Dacă luăm în calcul ciclul de 8 ani, cel mai probabil următoarea generaţie va fi lansată în 2028 şi va putea împinge seria Dacia până în 2035, moment limită pentru motoare termice în Europa. 

Dacia Bigster vine în 2025, cu o motorizare hibridă, cu motor pe benzină de 1.8 litri. Aflăm şi că la Bigster şi Duster va creşte capacitatea motorului pe benzină aspirat natural, de la 1.6 la 1.8 litri. E nevoie de cuplu pentru Bigster şi încă nu ştim dacă va fi hibrid sau hibrid plugin. Oficialul mai sus amintit a subliniat că Dacia poate miza şi pe noul combustibil e-fuel, care e deja folosit pe maşina Dacia care concurează la Dakar.

Acolo Dacia participa cu maşina cu combustibil sintetic furnizat de Aramco, un combustibil neutru din punct de vedere al emisiilor CO2. Aramco este partener împreună cu Geely şi Renault în compania Horse, care furnizează sisteme de propulsie ce includ motoare cu ardere internă. Acest combustibil s-a regăsit şi în planurile Porsche şi Ferrari, ca alternativă la cel clasic.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×