eMAG a organizat astăzi un eveniment în cadrul căruia a dezvăluit planurile pentru anul 2024, dar şi cifra de afaceri pe anul 2023. Compania a anunţat finalizarea unui plan de investiţii de 3.2 miliarde de lei, lansat în 2021, care a implicat extinderea şi consolidarea prezenţi sale în Europa de Sud-Est. În plus am aflat că a terminat 2023 cu o cifră de afaceri de 10.2 miliarde de lei.
Extindere locală
Am avut parte în ultimii ani şi de o extindere a serviciilor în Bulgaria, Ungaria, Grecia. Am aflat şi că eMAG negociază preluarea unor companii şi va cumpăra curierul Sprinter din Ungaria. Preluarea o face de fapt Sameday, curier controlat de Dante International.
Tot din zona de extindere aflăm că lansarea Genius pentru clienţii eMAG din Bulgaria şi Ungaria s-a bazat pe extinderea punctelor de livrare de proximitate, dezvoltată de către compania Sameday.
Aflăm deci că 8500 de puncte de livrare de proximitate vor fi disponibile până la final de an în România, Ungaria şi Bulgaria, faţă de 5000 la început de an 2024. eMAG a lansat sau extins servicii şi produse în regiune, printre care Genius, Super Preţ, Easy Buyback şi reţeaua Easybox. În sub 2 luni Genius a atras 100.000 de utilizatori în Bulgaria şi 50.000 în Ungaria.
Marketplace
Merge bine şi zona de eMAG Marketplace, unde s-a dublat numărul sellerilor activi, atingând 56.000. Trebuie spus că numărul de comercianţi români care exporta în eMAG Marketplace în Ungaria şi Bulgaria s-a dublat la peste 12.000 în ultimul an, iar ofertele de pe platformă se ridică la 22.3 milioane, adică mai mult decât dublu faţă de anul trecut.
Investiţii
Investiţiile din 2024, cele cu buget de 900 de milioane de lei se vor axa pe diversificarea serviciilor de plată flexibilă, investiţii în AI şi tehnologie, pentru personalizarea experienţei clienţilor şi sellerilor, dar şi dezvoltarea de infrastructură logistică.
Cifră de afaceri în 2023
În 2023 eMAG a înregistrat o cifră de afaceri de 5.979 miliarde de lei, o creştere de 11% faţă de anul anterior. Grupul per total, care include eMAG România, Fashion Days a ajuns la o cifră de afaceri de 7.824 lei, cu 8.3% în creştere.

(1)_592x395.jpg)
_592x300.jpg)

