Scriam în luna mai a acestui an că evoMAG a anunţat că va achiziţiona Elefant.ro. Era vestea anului în retailul românesc, iar evoMAG prelua pachetul majoritar al Elefant Online, cel puţin la prima vedere. Acum aflăm că tranzacţia a picat.
Iniţial se discuta despre faptul că evoMAG ar prelua 68.4% din acţiunile Elefant Online, iar restul de acţiuni aparţineau de Axxess Capital (28%), în vreme ce Elefant păstra 3%. În acea perioadă Elefant.ro era cotat ca un jucător de top 3 între retailerii de la noi. Are multiple puncte fizice de livrare, magazine cu parfumuri cel puţin la fel de apreciate ca şi cele de la Notino.
Are puncte de colectare în mall-uri, hypermarketuri, la gura de metrou Piaţa Romană. Iniţial Elefant.ro vindea cărţi, apoi s-a diversificat spre cosmetice, ba chiar şi electronice. Debuta în 2010 ca o librărie online şi apoi în 2014-2016 se extindea prin diversificarea modalităţilor de livrae. A ajuns şi în Republica Moldova.
evoMAG, business patronat de Mihai Pătrașcu (în imagine) vine după afaceri de 36 de milioane de euro în 2022 şi estimează o creştere de 5-10% pentru 2023. Bugetase investiţii de 500.000 de euro pentru acest an. Încă nu ştim motivul anulării tranzacţiei.