Facebook îşi schimbă numele în Meta, cel puţin în cazul companiei, după modelul Google/Alphabet

1.567 ori
<b>Facebook îşi schimbă numele în Meta, cel puţin în cazul companiei, după modelul Google/Alphabet</b>Marele anunţ făcut de Mark Zuckerberg pe 28 octombrie a avut de-a face cu o schimbare importantă de nume. După 17 ani de nume Facebook, compania lui Mark Zuckerberg îşi schimbă numele în Meta. E vorba despre compania

Marele anunţ făcut de Mark Zuckerberg pe 28 octombrie a avut de-a face cu o schimbare importantă de nume. După 17 ani de nume Facebook, compania lui Mark Zuckerberg îşi schimbă numele în Meta. E vorba despre compania mamă care patronează serviciile Facebook, Instagram, WhatsApp şi Oculus. Schimbarea se face la nivel de entitate corporate şi anticipează un accent mai mare pus pe Metaverse, cel mai nou produs al companiei. 

Schimbarea a fost anunţată chiar de către Mark Zuckerberg la evenimentul axat pe AR şi VR al companiei, pe numele său Connect. Mark a declarat şi că acest nume nou al corporaţiei indică ambiţia principală a firmei pe care o conduce: să construiască un metaverse. Aceste schimbări vin pe fondul unei luni problematice pentru Facebook. Am avut parte de un picaj de 6 ore pentru serviciile sale la inceput de octombrie, dar şi de mărturiile unui whistleblower în faţa Senatului, cu privire la modul în care Instagram a distrus mental adolescentele şi imaginea sinelui.

Facebook trebuie să se reinventeze pentru a supravieţui şi fix asta face, insistând pe "dorinţa de a conecta oamenii". În iulie 2021 Zuckerberg anunţa proiectul Metaverse, asumându-şi un risc mare după ce investiţiile în zona de socializare VR nu prea au avut succes. Spre exemplu platforma de socializare Horizons în faza beta a rămas în standby şi nimeni nu mai ştie nimic despre ea.

În august era anunţată o aplicaţie VR pentru întâlniri în săli de conferinţe virtuale. În septembrie era anunţat un fond de investiţii de 50 de milioane de dolari strict pentru a realiza o dezvoltare responsabilă a metaverse-ului. Facebook a mai plusat în ultima vreme şi cu promisiunea angajării a 10.000 de programatori în UE pentru a îi crea metaverse-ul.

Distanţarea Facebook de propriul nume poate fi făcută şi pentru a contracara tot ce e negativ cu privire la companie, de la scandalul Cambridge Analytica la eşecul în a stopa dezinformarea legată de Covid-19 şi vaccinuri. Google făcea ceva similar în 2015, când compania mama devenea Alphabet, iar Google rămâne o subsidiară a sa. FB are de furcă acum cu rivali uriaşi ca TikTok, Snap şi YouTube, greu de bătut în ziua de azi.

Meta va fi structurat în două segmente: Family of Apps şi Reality Labs. Prima se ocupă cu aplicaţiile, de la Facebook la Instagram şi WhatsApp, iar a doua ramură se ocupă cu VR şi AR. Metaverse-ul este un univers virtual care facilitează interacţiunea între oameni şi socializarea într-un mediu digital, extins în 3D şi imersiv. Proiectul e cel puţin la 5 ani distanţă de concretizare. 

Horizon va fi baza sa pentru început, incluzând un hub Home, unde poţi invita prietenii să vizioneze clipuri şi să joace jocuri, dar şi Horizon Worlds şi Horizon Workrooms. Vor exista şi Horizon Venues, cu arene de concert şi sporturi. Un alt pas mare e posibilitatea de a realiza apeluri audio în VR începând din acest an. Metaverse-ul va integra într-o bună zi toate aceste lucruri.

⚡ -3% din preț pe QuickMobile.ro dacă folosești cuponul: QUICK202
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×