Se pare că dispozitivele inteligente din gama Nest din portofoliul Google au pierdut o parte din funcționalități. Probabil vă întrebați care ar fi cauza. Ei bine, compania a pierdut un proces important împotriva Sonos, iar conform Comisiei pentru Comerț Internațional din SUA, Google a încălcat nici mai mult și nici mai puțin de cinci dintre brevetele companiei. Detalii avem mai jos.
Sonos este un pionier în industrie, inventând practic difuzoarele conectate pentru redarea conținutului în flux, înainte ca asistenții vocali să apară pe piață. Pentru un timp, Google a colaborat cu marele producător, fiind propusă în 2013 de către Sonos integrarea Google Play Music cu dispozitivele sale. Astfel, compania susține acum că Google a copiat „în mod flagrant și cu bună știință” o parte din funcțiile disponibile pe dispozitivele sale, alegând să le implementeze în cazul terminalelor Nest, Chromecast și Pixel.
Merită menționat că acest proces s-a întins pe durata a doi ani, Sonos dând în judecată Google undeva la începutul anului 2020. După ce procesul s-a încheiat, marelelui G i s-ar fi interzis să mai importe aceste produse care încălcau brevetele SONOS, în SUA. Totuși, Comisia pentru Comerț Internațional a permis companiei să lanseze un downgrade software pentru dispozitivele sale, pentru ca ele să nu fie interzise pe piața din SUA.
Să vedem care ar fi aceste funcții la care a renunțat compania! Ei bine, e vorba de grupurile de difuzoare Nest, fiind acum blocată posibilitatea de a modifica volumul unui grup. Utilizatorii sunt astfel forțați să schimbe volumul fiecărui dispozitiv audio în parte. Totodată, o nouă restricție implică crearea de grupuri cu alte mărci de dispozitive precum cele de la JBL sau Lenovo. Nu în ultimul rând, deși nu sunt specificate, câteva dintre dispozitivele Google vor putea fi actualizate doar prin intermediul unei aplicații suplimentare „Device Utility App” (DUA).
Utilizatorii sunt revoltați
Evident, există utilizatori care nu se împacă cu „noutățile”, mulți fiind de părere că Google ar trebui să plătească brevetele Sonos pentru a le putea utiliza în continuare. Unii cer reduceri sau chiar rambursări pentru toate produsele din portofoliul companiei, pretinzând că ele nu mai fac ceea ce promit. Este însă greu de spus dacă această reacție din partea oamenilor va zgutui gigantul tehnologic.
Merită menționat că deși Sonos a câștigat acest proces, nu a ajuns la rezultatul dorit. Potrivit spuselor companiei axate pe produse audio, experiența consumatorilor nu ar trebui sacrificată pentru eludarea interdicțiilor de import.
Iată exact ce a declarat Sonos:
„Chiar dacă Google elimină o parte din caracteristicile produselor sale în încercarea de a eluda interdicțiile de import impuse de Comisia pentru Comerț Internațional din SUA, experiența consumatorului are de suferit. De asemenea, produsele vor încălca în continuare zeci de brevete Sonos, faptele vor persista, iar daunele datorate vor continua să se acumuleze. În mod alternativ, Google poate, așa cum au făcut-o deja și alte companii, să plătească o redevență echitabilă pentru tehnologiile pe care și le-a însușit.”
Nemulțumiri au apărut și în rândurile cititorilor de pe grupul nostru de Facebook. Chiar dacă nu pare să aibă o legătură directă, comenzile Google Assistant par să o fi luat razna în ultimul timp.
Acum, putem doar aștepta o rezolvare din partea marelui G. E posibil ca oamenii să se adapteze la noile modificări sau am putea vedea mai multă bună voință din partea Google și să plătească o redevență spre Sonos pentru a ne putea bucura din nou de toate funcționalitățile dispozitivelor noastre smart.