Începând cu 31 august, Google Play va implementa criterii mai stricte pentru aplicațiile de calitate scăzută, într-un efort de a îmbunătăți experiența utilizatorilor de Android. Conform unui nou document de suport, Google subliniază că aplicațiile trebuie să ofere o experiență stabilă, rapidă și atractivă pentru utilizatori.
Potrivit AndroidAuthority, Google a declarat că „aplicațiile trebuie să ofere o experiență de utilizare stabilă, receptivă și atractivă”. Asta înseamnă că aplicațiile care se blochează frecvent, nu oferă funcționalități esențiale, nu sunt atractive sau nu funcționează corespunzător, nu vor mai fi disponibile în Google Play Store.
Exemple de încălcări frecvente:
- Aplicații statice, care nu au funcții specifice aplicației, de exemplu, doar afișează fișiere text sau PDF
- Aplicații cu foarte puțin conținut, care nu oferă o experiență atractivă, cum ar fi aplicații care conțin doar o imagine de fundal
- Aplicații care nu fac nimic sau nu au funcționalități
- Aplicații care nu se instalează
- Aplicații care se instalează, dar nu pornesc
În timp ce utilizatorii pot descărca aplicații și din alte magazine de aplicații, această măsură va contribui la creșterea securității Google Play Store pentru miliardele de utilizatori care preferă soluția integrată.
Este important de menționat că, în 2023, Google a luat măsuri similare, eliminând 2,28 milioane de aplicații care încălcau regulile din magazinul său și respingând aproape 200.000 de trimiteri de aplicații din aceleași motive.
Momentan, nu este clar câte aplicații vor fi eliminate din magazin, dar este de luat în considerare de ce a durat atât de mult ca compania să realizeze un control mai riguros pentru eliminarea aplicațiilor de proastă calitate.