Răbdarea fanilor e pusă la încercare din nou. Grand Theft Auto VI riscă să devină cel mai mânat joc din toate timpurile, după ce Rockstar a anunțat o nouă amânare. De data asta, jocul e reprogramat pentru 19 noiembrie 2026, ceea ce duce pauza dintre GTA V și VI la peste 13 ani. Adică mai mult decât două generații de console. Când a ieșit GTA V, PS3 era încă pe piață. Când va apărea VI, probabil o să vorbim deja despre PS6.
Rockstar spune că are nevoie de mai mult timp ca să livreze produsul la nivelul pe care lumea îl așteaptă. Nu e greu de înțeles, dar după atâția ani, mesajul începe să sune a disc de pe repeat. Și nu mai e doar despre hype, ci și despre presiunea uriașă care apasă pe umerii lor. Fanii au așteptări uriașe și nu vor accepta jumătăți de măsură. Iar după experiența cu Cyberpunk 2077, nimeni nu-și mai permite o lansare grăbită și plină de probleme.
Nici măcar nu știm când vine varianta de PC - și istoria ne arată că nici nu o să vină prea curând. Rockstar are obiceiul să întârzie lansarea pe PC cu multe luni după ce apare pe console. Până una alta, știm doar că jocul nu vine în 2025. Și că așteptarea o să mai dureze.
Ce-i drept, se vorbește tot mai mult că în fazele inițiale ale proiectului, echipa a mizat prea mult pe ce poate face AI-ul. Pe hârtie suna bine - generative AI, NPC-uri dinamice, lume care „se creează singură”... doar că în practică, jocul ăsta tot are nevoie de mii de ore de muncă făcută de oameni. Poate de-aia s-a rupt și ritmul. Din ce se aude, acum sunt în modul „damage control” și trag tare ca să repare ce părea „automatizat”. Fără oameni, n-ai cum să livrezi un GTA la acel nivel. Iar Rockstar pare să fi înțeles asta cam târziu.


