Influencerii din social media au o problemă: li se fură chipurile şi sunt asociate produselor de categorie B din China

1.319 ori
<b>Influencerii din social media au o problemă: li se fură chipurile şi sunt asociate produselor de categorie B din China</b>De zeci de ani ne-am obişnuit să vedem clone peste tot: poşete, pantofi sport, telefoane mobile, iar mai nou aceste clone vin la pachet cu recomandări ale unor vedete din social media. Unii dintre influenceri habar nu au că făceau reclame la produse de..

De zeci de ani ne-am obişnuit să vedem clone peste tot: poşete, pantofi sport, telefoane mobile, iar mai nou aceste clone vin la pachet cu recomandări ale unor vedete din social media. Unii dintre influenceri habar nu au că făceau reclame la produse de categorie "B" pentru că... nici nu făcea. Chipurile lor au fost luate cu copy/paste şi puse pe diferite campanii şi produse. Despre acest "first world problem" aflaţi mai jos.

Un exemplu este Lucy Kyselica, o YouTuberiță din Olanda care se ocupă cu segmentul Beauty şi face clipuri despre frizuri istorice. A făcut şi un clip care prezenta cum să îşi îngrijeşti sprâncenele. Ei bine capturi de ecran din acel video au fost furate de un salon de cosmetică, care a folosit imaginea pentru a se promova. Tânăra a aflat de la fani că este imaginea unor saloane dintr-un orăşel din SUA. Kyselica avea să ajungă pe diferite alte produse şi servicii, de la şampoane, pastile şi aparate de întins părul.

Majoritatea erau de calitate îndoielnică şi veneau din China, dar erau vândute pe Amazon. Nu e un fenomen chiar nou şi personal am chiar la mine în cartier numeroase frizerii şi saloane care se promovează cu imaginea unor vedete de la Hollywood sau cântăreţi ca Enrique Iglesias, pe care cu siguranţă nimeni nu i-a întrebat nimic. Problema e că influencerii trăiesc din brandurile pe care le promovează şi dacă un brand mare vede imaginea unui partener vlogger/blogger/influencer pe un produs ieftin sau de slabă calitate, poate rupe contractul.

Un alt caz a fost cu o Youtuberiţă numită Bernadette Banner, care face video-uri cu haine istorice. Practic dedica sute de ore să coasă rochii medievale sau ţinute de acum zeci sau sute de ani. Rochiile sale au fost imediat copiate de chinezi şi vândute la 40 de dolari bucată cu tot cu corpul său (dar fără imaginea capului). Problema e că nu ai pe cine să dai în judecată, la telefon şi mail nu răspunde nimeni, iar Amazon nu banează mereu companiile de gen din reţeaua sa.

O soluţie ar fi că respectivii Instagrammeri şi YouTuberi să facă clipuri în care prezintă situaţia şi să nu recomande achiziţia de produse. E nevoie de o legislație mai clară în acest domeniu şi de un precedent cu un nume mare sancţionat dacă foloseşte imaginea cuiva fără să îi ceară voie. Un sistem pe bază de AI care să scaneze magazinele după poze copiate ar fi util...

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×