Meta e o companie tare controversată când vine vorba de reclame, targetarea lor dovedindu-se foarte eficientă de-a lungul timpului. UE a încercat să interzică acest lucru de nenumărate ori, dar compania a reușit cumva să evite reglementările privind tracking-ul printr-un abonament cu plată. Acum aflăm că, începând din 16 decembrie 2025, tot ce discuți cu Meta AI, fie prin text, fie prin voce, va putea fi folosit pentru a-ți livra reclame și conținut personalizat pe platformele Meta: Facebook, Instagram și chiar WhatsApp. Mai jos avem detalii!
Dacă ai o conversație cu AI-ul despre drumeții, e posibil să vezi în feed recomandări de grupuri de hiking, postări ale prietenilor despre trasee sau reclame la bocanci. E parte din noua filozofie Meta: „mai mult din ce îți place, mai puțin din ce nu îți pasă”. În traducere „liberă”: mai multe reclame care să te convingă să cumperi ceva.
Meta susține că informațiile sensibile, cum ar fi orientarea sexuală, opiniile politice, religia, sănătatea sau apartenența la sindicate, nu vor fi folosite pentru targetarea reclamelor. Totuși, majoritatea mesajelor vor fi folosite la targetare. Dacă ai o o conversație despre vacanțe, gadgeturi sau diete cu Meta AI, te poți aștepta la reclame similare în următoarea perioadă.
Începând cu 7 octombrie, utilizatorii vor fi oficial notificați despre această modificare. Nu există opțiune de dezactivare a tracking-ului, dar rămân în picioare setările obișnuite de control al reclamelor și al conținutului.
Peste 1 miliard de oameni folosesc lunar Meta AI, deci impactul acestor schimbări va fi masiv.