După Google, Bing este unul dintre cele mai populare motoare de căutare din lume, Microsoft rivalizând de ani buni cu Google pe această nișă. Lucrurile se schimbă însă, apar tehnologii noi, iar inteligența artificială avansează într-un ritm alert. Aflăm azi prin intermediul publicației The Information că Microsoft plănuiește un upgrade de proporții pentru Bing, motorul de căutare urmând să integreze căutări prin inteligență artificială și machine learning avansat. Detalii avem mai jos.
Microsoft investea 1 miliard de dolari în OpenAI în 2019, compania care se află în spatele ChatGPT. Acesta este un bot care folosește inteligență artificială pentru a interacționa prin conversații în mod realist cu utilizatorii. Poate crea poezii, compune eseuri și chiar să scrie cod pe baza unor instrucțiuni simple. Tehnologia din spatele bot-ului ar urma să fie folosită de către Microsoft pentru un nou proiect ce implică Bing, motorul său de căutare care rivalizează cu Google.
ChatGPT e departe de perfecțiune însă, bot-ul având și câteva defecte. Cei ce l-au utilizat spun că uneori rezultatele includ prejudecăți rasiale și are tendința de a prezenta informații incorecte ca fapte reale. Chiar și CEO-ul OpenAI, Sam Altman, a avertizat că ChatGPT nu poate fi utilizat pentru chestiuni importante momentan. Totuși, sursele spun că Microsoft ar dori să lanseze o versiune a motorului Bing, care include noile tehnologii AI, până la finalul lunii martie.
Microsoft investește în tehnologii AI de cel puțin 6 ani, CEO-ul Satya Nadella discuta despre importanța aplicațiilor de acest fel încă din 2016. Se află în variantă preview și „Microsoft Bing: Image Creator”. Sistemul e bazat pe DALL-E2, un alt proiect ambițios de AI din portofoliul OpenAI. Momentan nu e disponibil în România, însă prin intermediul său, utilizatorii pot genera imagini creative pe baza unor descrieri simple.
Google pare că nu se grăbește să integreze tehnologii AI în motorul său de căutare, spunând că chatbot-urile AI existente nu sunt pregătite pentru a înlocui căutarea „tradițională”. Totuși, marele G. folosește de ani de zile diverse modele lingvistice AI pentru a îmbunătăți în mod subtil motorul de căutare.
Mulți cred că motorul de căutare Bing ar putea căpăta popularitate odată ce Microsoft va implementa AI și machine learning, urmând să ajungă cel puțin la nivelul Google. Deși viitorul e incert, tind să cred că acest lucru nu e exclus, mai ales dacă ne uităm spre alte companii care utilizează tehnologii similare.
Cel mai bun exemplu este Lensa, o aplicație lansată în 2019 (pentru iOS și Android), nu foarte populară la debut. În 2022 dezvoltatorii au adăugat un tool AI care generează fotografii realiste / portrete pe baza selfie-urilor încărcate de către utilizatori. Aceste imagini au luat cu asalt platformele de social media recent, iar popularitatea aplicației a crescut enorm în ultimele luni.