Premium Lite devine mai puțin „lite”; YouTube introduce reclame pe Shorts și muzică din 30 iunie

591 ori
<b>Premium Lite devine mai puțin „lite”; YouTube introduce reclame pe Shorts și muzică din 30 iunie</b>YouTube a lansat în martie 2025 abonamentul Premium Lite ca o alternativă mai ieftină pentru cei care voiau mai puțină publicitate, dar fără toate facilitățile oferite de versiunea completă Premium. Doar că la trei luni distanță, platforma anunță că vor

YouTube a lansat în martie 2025 abonamentul Premium Lite ca o alternativă mai ieftină pentru cei care voiau mai puțină publicitate, dar fără toate facilitățile oferite de versiunea completă Premium. Doar că la trei luni distanță, platforma anunță că vor fi introduse noi tipuri de reclame și în acest plan, ceea ce subminează parțial motivul pentru care a fost gândit.

Potrivit unui email trimis abonaților și observat inițial pe forumurile TWiT Community (confirmat apoi de publicația germană Deskmodder), începând cu 30 iunie 2025, utilizatorii de Premium Lite vor vedea reclame și pe conținutul muzical, dar și în zona de YouTube Shorts, precum și în timpul căutărilor sau navigării prin aplicație. YouTube a menționat că „majoritatea clipurilor rămân fără reclame”, dar e clar că limitele devin tot mai vagi. În prezent, Premium Lite costă 7,99 dolari pe lună, adică aproape jumătate din prețul abonamentului complet, de 13,99 dolari.

Doar că la trei luni distanță, platforma anunță că vor fi introduse noi tipuri de reclame și în acest plan, ceea ce subminează parțial motivul pentru care a fost gândit.

Modificarea va afecta în special utilizatorii care folosesc YouTube pe post de platformă muzicală sau sunt activi în zona de Shorts, care a devenit extrem de populară în ultimii ani. Chiar dacă YouTube Music nu e în topul preferințelor ca aplicație dedicată, YouTube în sine e un hub major pentru ascultarea de muzică, deci impactul va fi semnificativ pentru o parte consistentă a abonaților Lite.

Pe fondul acestor schimbări, relația YouTube cu publicitatea devine tot mai tensionată. După ce în 2024 a blocat sistematic extensiile de tip ad-blocker, compania a crescut numărul și durata reclamelor pentru utilizatorii non-plătitori. Iar din mai 2025, YouTube a început să folosească AI pentru a insera reclame în cele mai „emoționale” sau tensionate momente ale videoclipurilor, o strategie inspirată din televiziunea tradițională, care riscă să frustreze și mai mult publicul.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×