După ce CNET a anunţat că a publicat zeci de articole la final de an 2022 scrise cu ajutorul AI-ului, acum această abordare se mută şi în alte redacţii. Redactorii de la Gizmodo şi Kotaku îşi anunţă public indignarea cu privire la această strategie şi se discută inclusiv la nivel de sindicate.
E ştiut deja faptul că un AI generativ sau un chatbot precum ChatGPT e perfect capabil să scrie un articol de analiză la fel de bine, poate chiar mai bine decât un om. G/O Media, un gigant media care deţine publicaţiile Gizmodo, Kotaku, Quartz, Jezebel şi Deadspin a anunţat că va începe să facă teste cu conţinut scris de AI.
Până acum am văzut această abordare la CNET, Bankrate, Men's Journal şi BuzzFeed. Problema e că deseori au rezultat articole scrise prost, plagiaturi şi erori factuale. Uneori AI-ul inventează fapte care nu s-au petrecut, deci e nevoie şi de un element uman să le verifice. Sindicatele care reprezintă jurnaliştii de la G.O Media şi The Onion s-au declarat indignate şi furioase la aflarea veştii.
Redactorii au scris ferm că nu vor ca AI-ul să le înlocuiască munca şi să pună presiune inutilă pe redactori. Se discută despre demoralizarea reporterilor, degradarea încrederii publicului şi faptul că "totul va fi un coşmar". Deja jurnalismul a fost şubrezit de fake news, deepfake, de pandemie şi război. AI-ul ar putea să dea lovitura de graţie credibilităţii presei.


